Zero waste actie in Antwerpse supermarkt

"Als vreedzaam protest tegen de nodeloze, overvloedige verpakkingen in supermarkten, voeren we deze actie. We lieten ons inspireren door een groep Britten die deze actie eerder al voerden. Roep familie en vrienden op om samen een signaal te brengen pro minder verpakkingen en pro een eco-friendly verkoop in supermarkten!

Wat?

We komen bijeen om samen te winkelen en verzamelen nadien binnen in de supermarkt achter de kassa's. Daar halen we rustig alle nodeloze verpakkingen van onze boodschappen, die we vervolgens in een andere winkelkar verzamelen en ten slotte schenken aan de supermarkt. We nemen onze boodschappen mee naar huis in zelf meegebrachte herbruikbare tassen.

Zo willen we een vriendelijk maar krachtig signaal geven dat komkommers niet per stuk in plastic verpakt moeten worden. En dat de klanten ecologische inspanningen verwachten van de modale supermarkt.

Tijdsschema

• 18u15: we verzamelen aan de ingang van winkel en beginnen te winkelen
  • 19u15: we verzamelen achter de kassa's met onze aankopen
  • 19u30: we verwijderen samen verpakkingen

Mee te brengen

• Voldoende herbruikbare stoffen boodschappen tassen om je eigen boodschappen in over te laden.
  • Een positieve vibe. Deze actie is een vreedzame actie. We zullen op een rustige, gewone manier winkelen en de actie voeren."

Bron en meer info

WANNEER
19 april 2018 om 18u15 - 19u45
WAAR
Albert Heijn
Karel Oomsstraat 47
Antwerpen 2018
Google map en route

Kom je?

Als je aanklikt ‘je mag mij mailen’ ‘je mag mij sms’en’ worden je gegevens opgenomen in de gegevensbank van de PVDA om je, volgens jouw interesses, op de hoogte te houden van publicaties en activiteiten van de PVDA. Je hebt het recht om deze gegevens op te vragen en te verbeteren. Richt je vraag naar PVDA, Lemonnierlaan 171, 1000 Brussel of pvda@pvda.be.

Schrijf als eerste een commentaar

Gelieve je mail te bekijken voor een link om je account te activeren.