Zero waste actie in Antwerpse supermarkt

"Als vreedzaam protest tegen de nodeloze, overvloedige verpakkingen in supermarkten, voeren we deze actie. We lieten ons inspireren door een groep Britten die deze actie eerder al voerden. Roep familie en vrienden op om samen een signaal te brengen pro minder verpakkingen en pro een eco-friendly verkoop in supermarkten!

Wat?

We komen bijeen om samen te winkelen en verzamelen nadien binnen in de supermarkt achter de kassa's. Daar halen we rustig alle nodeloze verpakkingen van onze boodschappen, die we vervolgens in een andere winkelkar verzamelen en ten slotte schenken aan de supermarkt. We nemen onze boodschappen mee naar huis in zelf meegebrachte herbruikbare tassen.

Zo willen we een vriendelijk maar krachtig signaal geven dat komkommers niet per stuk in plastic verpakt moeten worden. En dat de klanten ecologische inspanningen verwachten van de modale supermarkt.

Tijdsschema

• 18u15: we verzamelen aan de ingang van winkel en beginnen te winkelen
  • 19u15: we verzamelen achter de kassa's met onze aankopen
  • 19u30: we verwijderen samen verpakkingen

Mee te brengen

• Voldoende herbruikbare stoffen boodschappen tassen om je eigen boodschappen in over te laden.
  • Een positieve vibe. Deze actie is een vreedzame actie. We zullen op een rustige, gewone manier winkelen en de actie voeren."

Bron en meer info

WANNEER
19 april 2018 om 18u15 - 19u45
WAAR
Albert Heijn
Karel Oomsstraat 47
Antwerpen 2018
Google map en route

Kom je?

Door dit formulier te verzenden verklaar je je akkoord dat de PVDA de door jou verstrekte gegevens bijhoudt om je naargelang je interesses op de hoogte te houden van standpunten en activiteiten van de PVDA. Je kunt die gegevens opvragen, laten verbeteren en laten verwijderen. Dat kan per e-mail naar pvda@pvda.be, of per brief naar PVDA, M. Lemonnierlaan 171, 1000 Brussel. Als je vindt dat we je persoonsgegevens op een onrechtmatige manier verwerkt hebben, kun je een klacht indienen bij de Privacycommissie. Meer over het privacybeleid van de PVDA: www.pvda.be/privacy.

Schrijf als eerste een commentaar

Gelieve je mail te bekijken voor een link om je account te activeren.