Moretusburg wijkt niet!

Bewoners van de wijk Moretusburg in Hoboken lanceren samen met Mie Branders, huisarts en PVDA gemeenteraadslid, een petitie.

Het is nu van juni geleden dat de loodwaarden-in-bloed bij de kinderen in onze wijk te hoog waren. Maar we weten nog altijd niet waarom. Umicore en het Stadsbestuur zeiden: de technologie is uitgeput. Ze beslisten boven ons hoofd dat de wijk moet opgeofferd worden. Wij willen dringend een correcte wetenschappelijk onderbouwde verklaring voor de hoge loodwaarden. Umicore, het Stadsbestuur, het Provinciebestuur én de Vlaamse Overheid moeten alle potjes openen en de oorzaak van de hoge loodwaarden aanpakken.

Moretusburg wijkt niet!

Deze petitie is ook op papier beschikbaar (download hier). Ontving jij een exemplaar in je brievenbus? Je mag ingevulde petitiekaartjes altijd terugbrengen naar Mie Branders, Geneeskunde voor het Volk Hoboken, Commandant Weynsstraat 85, 2660 Hoboken, of stuur ons een berichtje, dan komt een medewerker ze weer ophalen.