Wat een turbulente gemeenteraad in Antwerpen

De Antwerpse gemeenteraad van november leek wel een slechte theatervoorstelling. Peter Mertens had een interpellatie aan burgemeester De Wever ingediend over de bouwperikelen van Land Invest Group. Maar uitgerekend Filip De Winter vroeg dat die interpellatie 'achter gesloten deuren' zou plaatsvinden, ver weg van de pers.

"De PVDA is de enige partij die nog niet met Land Invest is gaan tafelen", zei Terzake. Terzake vroeg Peter Mertens: "Zijn dit dan meer dan politieke spelletjes?" Hij antwoordde: "Uiteraard, dit gaat over de visie op de stad. Ofwel zijn de noden die er in de stad zijn het vertrekpunt. Ofwel niet, en dan regeren de bouwlobby's. Zoals onder Vanden Boeynants die Brussel destijds mismeesterd heeft."

Wij willen transparantie, omdat wij het over de inhoud willen hebben. Mensen maken de stad. En dus hebben we nood aan een stad op mensenmaat. En dat betekent ook dat er betaalbare woningen zijn, in plaats van luxe-lofts aan 500.000 euro.

NB: Geef ook jouw gedacht over een stad op mensenmaat. In onze grote bevraging leggen wij een aantal voorstellen voor. Invullen duurt amper 8 minuten en kan je  hier doen