PVDA Wilrijk verspreidt folder tegen komst nieuwe verbrandingsoven ISVAG

Zaterdag 16 november organiseerde afvalintercommunale ISVAG een buurtvergadering om de omwonenden te sussen en te overtuigen van het nut van een nieuwe, megalomane verbrandingsoven. Lien Moens, PVDA districtsraadslid in Wilrijk, sprak er met de aanwezigen en riep ISVAG op te stoppen met het spuien van mist en te investeren in de alternatieven voor afvalverbranding.

Onderstaande informatiefolder werd verspreid door de Wilrijkse PVDA-werking.

1 reactie

Gelieve je mail te bekijken voor een link om je account te activeren.
  • Nicole Heindryckx
    heeft gereageerd 2019-11-22 11:05:07 +0100
    Ik heb eerst moeten opzoeken wat “megalomane” betekent… Dus voor de gewone “werkmens” aub. gewone taal. Wij hebben niet allemaal een taalbagage van 85% van een Nederlands verklarend woordenboek.
    Dit terzijde, wetende dat dit dus over “getuigend van grootheidswaanzin gaat” veronderstel ik dat deze nieuwe verbrandingsoven alleen oogverblinding is, en niet echt noodzakelijk…. Dus is het een kwestie van eerst een grondig onderzoek door een onafhankelijke partij te laten in gang zetten en afronden om te zien of er daadwerkelijk hier sprake is van grootheidswaanzin. Dit zou me nu niet verwonderen, wetende wie er nu aan de macht is… Laten zien hoe goed je bezig bent, hoeveel miljoenen euro’s je kan wegsmijten, en de onderste laag van de bevolking gewoon laten creperen… Maar dat staat natuurlijk niet in hun verkiezingspropaganda. Wanneer krijgen wij dus eens echt een een duidelijk inzicht in wat nodig en wat overbodig is. Wij als gewone werkmens, die braafjes van zijn 16 of 18 tot zijn 78 of 88 (via je pensioen) belastingen betaalt heeft recht op MEER en DUIDELIJKE gegevens wat er met onze centjes gebeurt… Veel mensen hebben dat belastinggeld of toch een deeltje ervan beter besteden, bvb aan gezondheidszorgen, een uitstapje met de klein, of achterkleinkinderen, enz… Dat is GEEN luxe in onze maatschappij, of toch wel ???