PVDA sluit Winter van Solidariteit af en pleit voor gratis wifi op openbare plaatsen

Na een winter vol solidaire acties sluit de PVDA haar campagne Winter van Solidariteit af met een coronaproof statement op de Groenplaats. Nu is gebleken dat kwalitatief internet een basisbehoefte is geworden, vraagt de linkse partij gratis WiFi op openbare plaatsen.

“We laten niemand in de kou”, zei PVDA-voorzitter Peter Mertens bij het begin van de winter. Dat was het startschot voor de solidariteitscampagne Winter van Solidariteit. Doorheen het hele land organiseerden duizenden vrijwilligers bijna zeshonderd acties om mensen te ondersteunen. Arbeiders bakten koekjes voor de mensen in de zorg, vrijwilligers hielpen bij voedselbedelingen of zamelden kleren in, lokale afdelingen zamelden laptops in voor kinderen die anders geen les konden volgen.

Ook in Antwerpen trokken talloze vrijwilligers de wijken in met solidaire acties. Doorheen de ‘Winter van Solidariteit’ hoorden ze overal dat het gebrek aan toegang tot kwalitatief internet een groot probleem is. Jongeren kunnen niet deelnemen aan lessen, sociale contacten leiden er onder en het maakt soms zelfs het werken moeilijker.

Tijdens het slotweekend van de Winter van Solidariteit pleit de PVDA daarom voor gratis WiFi op openbare plaatsen. Op de Groenplaats verzamelden honderd leden van de linkse partij coronaproof om de campagne af te sluiten en de eis voor kwalitatief en toegankelijk internet kracht bij te zetten.

Lees hier de toespraak van Peter Mertens.

Fotoverslag

Foto’s Karina Brys en Frank Stappaerts