PVDA neemt heft in eigen handen voor een groene Kielsevest

Enkele leden van de lokale werking van de PVDA voerden een “groene guerrilla-actie” aan de Kielsevest, en plantten enkele bomen op de braakliggende grond. Aan de hekken die rond de grond werden geplaatst, hingen ze samen met enkele buurtbewoners ook papieren bomen op, om zo de stad op te roepen van de Kielsevest alsnog een buurtpark te maken.

Ondanks protest uit de buurt rooide het stadsbestuur afgelopen maanden het kleine groene gebied tussen de Singel en de Brederodewijk ter hoogte van de Kielsevest. Nu heeft ze ook haar bouwaanvraag voor de zone ingetrokken. Een gelegenheid voor de buurt om haar eis aan de stad te herhalen: “Wij willen onze bomen terug!”

Enkele leden van de PVDA, actief in de lokale werking van de week besloot alvast het heft in eigen handen te nemen. Enkele leden en buurtbewoners plantten op het braakliggend terrein reeds eigenhandig een boom. Een mooi staaltje guerrilla-gardening.

“We willen samen met de buurt de stad vragen om haar bouwplannen op te bergen, en van de Kielsevest een buurtpark te maken.” vertelt Nele Van Parys van de lokale PVDA-afdeling. “We hebben zelf alvast de eerste bomen geplant, om het goede voorbeeld te geven. Daarnaast willen we met de buurtbewoners de hekken rond het terrein volhangen met papieren boompjes, om zo duidelijk te maken dat een dichtbebouwde buurt als deze echt nood heeft aan een stukje groen” besluit Van Parys.

Fotoverslag:

PVDA neemt heft in eigen handen voor een groene Kielsevest