Lokale PVDA-afdeling zet winkelpersoneel in de bloemetjes

En toch konden we met de Basisgroep postcode 2000 van PVDA vandaag nog een glimlach op het gezicht van Brenda Jacobs en Ruben Van Bouwel toveren. Onder hun beide baten Brenda en Ruben de Fred en Ginger winkel uit aan de Lombardenvest in centrum Antwerpen. Gisteren kregen ze te horen dat het warme verhaal, dat ze al jaren met hun winkel schreven, geen happy end krijgt. Hun job staat op de tocht en dat mag op rekening worden geschreven van de megalomane topman van de winkelketen voor wie de bomen tot in de hemel reikten. Sommige kranten spreken van fraude.

De twee zijn meer dan collega’s van elkaar, ze zijn in al die jaren dat ze samen de winkel runnen dikke vrienden geworden. “We konden de winkel vrij autonoom zonder veel inmenging van de hogere echelons uitbaten,” zegt Brenda. “We deden het verre van slecht in zoverre dat we samen met winkels van Gent en Brussel zowat de sterkhouders van de keten waren. Het was een beetje ‘onze’ winkel, en dat vond de buurt hier ook. Het is jammer dat het zo dreigt te eindigen. De onzekerheid die ons nu te beurt valt knaagt. Maar wat nog het meest pijn doet is dat Ruben en ik zo uit elkaar gerukt worden, “ zo besluit Brenda nog.

Met een bos bloemen konden we als PVDA Antwerpen het verdriet niet helemaal lenigen, maar het zorgde wel voor een hart onder de riem.

1 reactie

Gelieve je mail te bekijken voor een link om je account te activeren.
  • Nicole Heindryckx
    heeft gereageerd 2020-06-24 23:02:39 +0200
    Het is chic om deze mensen met een bos bloemen even op te krikken. Echter, als het Kapitalisme zijn zin krijgt, dan gaat de winkel dicht. Of die beide mensen zich nu dubbel gewerkt hebben, of in VIER geplooid hebben, maakt geen cent verschil uit. Het Kapitalisme beslist waar ze nog willen in investeren, en de rest gaat de deur uit. Onze maatschappij is er steeds harder en harder op geworden. Ik ben al enkele jaren met pensioen, maar als ik de laatste berichten volg, en zie wat er rondom mij gebeurt, dan maak ik mij toch dikwijls de bedenking dat het 30/40 jaar geleden toch veel minder erg was. Het leven wordt harder, de inkomsten voor de “gewone” werkmens blijven dalen, onze lasten dmv taksen hier en daar worden steeds groter, water en elektriciteit zijn een luxe geworden… enfin… ga zo maar nog ff door. IK WEET HET NIET MEER!! Tijd dat we de strijdbijl blijven bovenhalen, en zeker en ze vast niet gaan verstoppen. We moeten er rekening mee houden dat wij 80% van de werkende bevolking zijn. Als wij ALLES plat leggen, dan ligt het HELE LAND PLAT… Kapitalisten incluis !!