In 2020 beginnen de grote renovatiewerken aan de lift en roltrappen in de voetgangerstunnel. Bij de onderhoudswerken aan de roltrappen zagen we wat dat kan geven: lange rijen aan de lift - mensen die boos worden op elkaar - anderen die de fiets thuis laten en overvolle veerboten.
Daarom vragen wij
- dat de overzet tijdens de spits elke tien minuten zou varen
- dat de overzet tot 21u vaart
- dat de overzet gratis blijft
- dat op de Thonetlaan een duidelijke aanduiding komt waar de steiger van de overzet is
- dat er een halte van bus 36 komt en een Velostation
327 reacties
Eenmaal hiervan bewust, hebben mensen echter ook een goedwerkend alternatief nodig. Voldoende aanbod van tram, bus, deelfietsen en waterbus is hierin geen luxe, maar een evidentie om in vertrouwen hiervoor te kiezen. Ook doorgangen voor fietsers zoals tunnels moeten ten alle tijde vlot bruikbaar zijn.
Het stadsbestuur en de Vlaamse overheid dienen beter de handen in elkaar te slaan om deze zaken voldoende op punt te zetten.
Zij kunnen best ook eens bij de buurlanden zien hoe dit vlotter en beter kan.