Wij laten tram 7 niet los

Als het van de Vlaamse regering en de Antwerpse vervoerregioraad afhangt wordt de populaire tramlijn 7 tussen Mortsel en het Eilandje in 2022 gewijzigd. De tram zou vanaf dan district Berchem en stad Mortsel niet meer bedienen.

Een kortzichtige maatregel. Kortzichtig omdat tram 7 een snelle en erg gewaardeerde verbinding is. Kortzichtig omdat de tramlijn net verlengd werd tot het Eilandje en in de andere richting moest doorgetrokken worden naar Kontich. Kortzichtig omdat we net moeten investeren in openbaar vervoer in plaats van te besparen.

Het beleid van de Vlaamse Regering duwt naar besparingen en privatiseringen. Ondertussen worden mensen met een dieseltje kapot belast. Wij willen dat - zoals in steeds meer Europese steden - volop de kaart wordt getrokken van snel, kwalitatief en fijnmazig openbaar vervoer.

Ondergetekenden eisen van de Antwerpse Vervoerregioraad:

•  de intrekking van de plannen ter omleiding van tram 7
  •  bijkomende investeringen in snel, kwalitatief en fijnmazig openbaar vervoer in de hele vervoerregio

Teken hiernaast deze petitie.