Peter Mertens start #DeKeukenrevolutie

PVDA-voorzitter Peter Mertens lanceert vanavond zijn nieuwe YouTube-kanaal: De Keukenrevolutie. De Keukenrevolutie is een wekelijkse afspraak bij Peter Mertens aan de keukentafel.

Waarom de keukentafel? “Dat is de plek bij uitstek waar debat gevoerd wordt”, legt Peter Mertens uit. “Niet het parlement, niet de politieke talkshows, maar de keukentafel. De keukentafel staat centraal in elk huishouden. Op de keukentafel komt de dagelijkse krant ter sprake, maar ook de rekeningen. Daar worden alle belangrijke zaken besproken, en ook soms ruzie gemaakt.”

Peter Mertens, die ook bekend is als auteur van de bestsellers ‘Hoe durven ze?’ en ‘Graailand’, wil met De Keukenrevolutie wegen op het maatschappelijke debat. “De voorbije jaren hebben we gezien hoe het maatschappelijke debat naar rechts is opgeschoven. Wij willen opnieuw ruimte geven aan uitgesproken linkse stemmen en ideeën.” Mertens wil daarbij volop inzetten op moderne sociale media om ook een jonger publiek te bereiken.

De Keukenrevolutie gaat wekelijks online, telkens op dinsdagavond om 20.00 u. De ene week zit Peter Mertens alleen in zijn keuken, en bespreekt hij een maatschappelijk thema uit de actualiteit. De andere week nodigt hij een gast uit in zijn keuken, met wie hij op zoek gaat naar ideeën voor de keukenrevolutie.

In de eerste aflevering vanavond gaat Peter Mertens in op de nieuwe regeringsmaatregelen die extra sancties opleggen aan langdurig zieken. Volgende week nodigt hij zijn eerste gast uit: Natalie Eggermont, klimaatactiviste bekend van de docuserie Watt op Canvas.

De Keukenrevolutie is elke dinsdag om 20u hier te bekijken.