PVDA probeert Schelde over te steken om petities af te geven in Brussel

Eind juni startte de lokale werking van PVDA-Antwerpen een nieuwe petitie “Vlotter heen-en-weer met meer veer”. Daarin vraagt de linkse partij om de veerdienst aan Sint-Anneke regelmatiger te laten varen, tot later op de avond én om een extra veerdienst in te leggen ter hoogte van de Kennedytunnel.

Vlaams minister van mobiliteit Lydia Peeters deed de belofte om tijdens de piekuren de overzet extra in te zetten. PVDA-leden haalden een groot aantal handtekeningen op en willen deze overhandigen aan de minister. Zo hoopt de partij dat de minister niet vergeet om haar belofte in daden om te zetten en om de dringendheid van deze vraag te onderlijnen namens alle ondertekenaars.

Maar… hoe geraken de PVDA’ers met hun petities aan de overkant? Moeten ze zwemmen? Gaan ze zelf naar Brussel varen? We nodigen u uit om dit zelf te komen bekijken.

Vlaams parlementslid en PVDA-woordvoerder Jos D’Haese zal samen met Antwerps PVDA-districtsraadslid Nadine Peeters de problemen schetsen en het PVDA-alternatief toelichten.