Liefde & sterke verhalen uit Antwerpen op Manifiesta

De PVDA Antwerpen heeft haar eigen speciale plek op ManiFiesta (op 16 en 17 september in Bredene aan zee). Je vindt onze tent op de PVDA Beach, het plein vlakbij de ingang. Je kan je er tegoed doen aan versgeperst appelsiensap, mocktails, ijsthee, enkele Antwerpse bieren en pannenkoeken. En uiteraard kan je er ook schoon volk ontmoeten...

Versgeperst sinaasappelsap, mocktails, ijsthee, Antwerps bier en pannenkoeken

In de Antwerpse provinciale tent bakt men verse pannenkoeken waarbij je een heerlijk zomerse ijsthee kunt drinken. Of trakteer jezelf, je gezin of je vrienden op een glas gezond, versgeperst sinaasappelsap van Sappersien. Onder het motto “gezond moet ook plezant zijn!” serveert Sappersien naast sinaasappelsap ook nog twee alcoholvrije cocktails.
Zin in iets sterkers? Geniet van een van de Antwerpse streekbieren: een bolleke Koninck (ook wel Antwerpen in een flesje genoemd) of een Maneblusser (“het” stadsbier van Mechelen). Daarnaast serveren we nog twee klassiekers: Westmalle Tripel en Duvel.

Ontmoeting met de digitale afdeling van PVDA Antwerpen.

Op 4 september lanceerde PVDA Antwerpen haar nieuwe website. De site draait op een geheel nieuw platform, dat gericht is op interactie via de sociale media. Er werd hard aan gewerkt om heel wat creatieve voorstellen mogelijk te maken, ook die van jou. Op ManiFiesta gaan we op talentenjacht, want we hebben nog heel wat mensen nodig om ons te helpen om dat digitale platform even levendig te maken als de Antwerpse PVDA. Heb je voorstellen of wil je graag meehelpen? Kom dan eens langs op ManiFiesta. (Zaterdag om 11.00 u. en zondag om 12.00 u.)

Poëziemoment met Warre Borgmans

Peter Mertens, Mie Branders, Lise Vandecasteele en Jos D’Haese, brengen elk een gedicht rond het thema “liefde”. Acteur Warre Borgmans zal het geheel vakkundig begeleiden en voorzien van een flinke portie humor. Warre is geen onbekende bij het ManiFiestapubliek en zorgde vorig jaar ook voor de nodige animo tijdens het poëziemoment. (Zaterdag van 14.15 tot 15.00 u.)

Sterke verhalen van de Antwerpse werkvloer

Als we Bart De Wever en co moeten geloven zijn het diamantairs, vastgoedmagnaten en havenbaronnen die Antwerpen groot maken. Wij weten wel beter: onze welvaart en welzijn zijn te danken aan een onderstroom van vele werkende mensen. Kom kennismaken met de sterke verhalen van een opvoedster, een bediende uit de opvangsector, een dokwerker, een chemiearbeider, een metaalarbeider en een cipier. (zondag van 14.30 tot 15.15 u.)

• Zaterdag 16 september, 11.00 u.: ontmoeting digitale PVDA
• Zaterdag 16 september, 14.15 u.: poëzie met Warre Borgmans