Geen gedwongen verkoop in Deurne

Peter Mertens bekomt belofte van schepen Koen Kennis (N-VA) dat de bewoners van de Ten Eekhovelei en Bischoppenhoflaan in Deurne niet onder druk zullen gezet worden om hun huis te verkopen. Bekijk zijn tussenkomst hier.

Vorige week viel een brief in de brievenbussen van de bewoners met het voorstel om hun huis te verkopen. De stad wil het "Ringpark het Schijn" aanleggen. Ze wil graag extra ingangen vanuit de straat en huizen met twee gevels: zowel aan de straatzijde als aan de toekomstige parkzijde. "Vrijwillig verkopen" staat er in de brief. Gisteravond op de gemeenteraad vroeg Peter Mertens naar verduidelijking rond de vrijwilligheid van de verkoop en schepen Kennis herhaalde meermaals dat er niemand onder druk zal gezet worden. Wie wil kan blijven wonen. Een opsteker voor de bewoners die hun huis niet zomaar wensen te verkopen. Met de PVDA steunen we hen in hun strijd voor inspraak in de vormgeving van het park en het maximaal beperken van de overlast tijdens de werken.