DiverCity 2018: Festival zonder racisme

Of het nu gaat over Miss België, een nieuwe medewerker van de VRT of iemand die gewoon in een broodjeszaak wil werken: veel te vaak worden mensen vandaag nog afgerekend op hoe ze eruit zien, in plaats van wie ze zijn.

Met RedFox, de jongerenbeweging van de PVDA, willen we diversiteit omarmen, in plaats van er bang van te zijn. We tonen het goede voorbeeld van hoe een samenleving zou kunnen zijn. Onze verschillen zijn geen bedreiging, maar onze grootste rijkdom! Daarom zetten we op 6 mei 2018 voor de vierde keer DiverCity festival op poten. Hét Antwerpse feest van de diversiteit, waar we met duizenden jongeren laten weten: wij horen hier thuis, racisme buiten!

Want samen staan we sterk, zo veel is zeker. We laten ons niet verdelen, maar werken we samen voor een betere wereld vol solidariteit, en zonder racisme en discriminatie. En samenwerken begint met ontmoeten, door samen op school te zitten, samen te sporten, samen in onze prachtige stad te leven. Maar ook, en vooral, door samen feest te vieren op DiverCity.

Op DiverCity zijn alle culturen, alle godsdiensten en alle leeftijden welkom. Huidskleur, geloofsovertuiging, land van herkomst, je seksuele voorkeur of culturele achtergrond, het maakt ons niet uit. Je kan er genieten van muziek van opkomend door-en-door Antwerps talent, wereldkeuken en inspirerende gasten. Heb je het liever wat actiever, dan doe je gewoon mee met het voetbaltoernooi, en misschien win jij met je team wel de DiverCity 2018 Cup!

Wil je dit prachtige initiatief steunen? Dat kan! Alle steun is welkom! Storten kan op: BE43 5230 8086 1501, met de vermelding: 'Steun #DiverCity'

Wil je zelf of met je band optreden op DiverCity? Dat kan! Schrijf je hier in.

Wil je meehelpen het festival op poten te zetten? Dat kan ook! Stuur een mailtje naar: antwerpen@redfox.be, SMS naar 0476432478, voeg RedFox Antwerpen toe op Instagram of Snapchat, of spreek ons aan via Messenger!