Antwerpse dokwerkers solidair met personeel van woonzorgcentrum De Mick

Aan WZC De Mick in Brasschaat verzamelden vandaag een handvol dokwerkers om het zorgpersoneel van dit woonzorgcentrum een hart onder de riem te steken en om hen te bedanken voor hun inzet en moed tijdens de covid-19 pandemie.

Want ook dit woonzorgcentrum bleef niet buiten schot tijdens de Corona pandemie. "In november hebben wij hier nog een hele zware uitbraak gehad waarbij verschillende bejaarden besmet zijn geraakt en hebben we hier ook te maken gehad met enkele overlijdens", zo getuigde Peggy Heymans die de dokwerkersdelegatie te woord stond. "Die overlijdens en het menselijk leed welk dit veroorzaakte hakte er serieus in bij het personeel. Op een gegeven moment zagen wij het even niet meer zitten".

Dokwerkers Tanja, Leonardo, Sah en Ivan hadden, al dan niet met de hulp van hun partners, voor het zorgpersoneel meer dan tweehonderd muffins en koekjes gebakken. Alle baksels werden apart verpakt met een postkaartje van de ‘winter van solidariteit’. Het zorgpersoneel was zichtbaar aangedaan door deze mooie geste.

Daarenboven is er tussen de haven van Antwerpen en haar dokwerkers een verbondenheid met De Mick welke vele jaren geleden een behandelingskliniek was voor dokwerkers met TBC. Na het overhandigen van de lekkere koekjes en muffins kregen de dokwerkers op hun beurt een mooie verrassing: een klein standbeeldje van "de buildrager". De verbondenheid tussen De Mick en de haven van Antwerpen werd met deze solidariteitsactie nog eens extra in de verf gezet.

Fotoreportage