PVDA stelt democratisch alternatief voor aanplakborden voor

Op maandag 28 mei besliste Bart de Wever om geen verkiezingsborden meer toe te laten in Antwerpen. Enfin, hij besliste om geen gewone verkiezingsborden meer toe te laten. De peperdure billboards van 20 vierkante meter mogen dan weer wel. Van gelijkheid aan de start is geen sprake. De rijkste partijen krijgen alle voordelen, de commerciële campagnemiddelen vieren hoogtij, de volkse campagnemiddelen worden aan banden gelegd.

Let wel, voor ons moeten het niet per se verkiezingsborden zijn. Maar als je die aan banden legt, leg dan alle verkiezingsborden aan banden, ook de commerciële. En zorg voor een democratisch alternatief. Laat bijvoorbeeld alle partijen aan het woord in een speciale editie van De Nieuwe Antwerpenaar. Zorg voor een digitaal verkiezingsplatform en gelijke toegang tot de media. Gelijk aan de start, daar gaat het over.

Wij zouden de PVDA niet zijn, als we niet meteen een positief alternatief naar voor zouden schuiven. Zij willen dat onze affiches voor een stad-op-mensenmaat niet meer in het straatbeeld te zien zijn. Wij antwoorden met raamaffiches. En wat voor affiches: mooi, ecologisch en mét een boodschap. We willen er minstens 500 in heel de stad.

Vandaar dat we jouw hulp vragen, om ook een op-mensenmaat-affiche uit te hangen aan jouw raam. Omdat we de stad niet kunnen overlaten aan projectontwikkelaars, zelfbedieningspartijen en commerciële billboards. Je kan onze affiches hier bekijken en gemakkelijk bestellen.