Petitie: Zet ons Zorgbedrijf Antwerpen niet te koop

Het bestuur van het Zorgbedrijf en het Antwerps stadsbestuur willen een kwart van het Zorgbedrijf verkopen aan private bedrijven.

Deze uitverkoop vinden we onaanvaardbaar. Corona leert net dat de zorg en de mensen weer centraal moeten staan, en niet de winst van grote aandeelhouders. Nu al ervaart het personeel een hoge werkdruk en flexibiliteit en betalen de bewoners hoge facturen. Het Antwerpse Zorgbedrijf is eigendom van de burgers. Wij willen kwaliteitszorg, die toegankelijk en betaalbaar is voor iedereen. Met goeie jobs, correcte werkomstandigheden en voldoende personeel.

We willen een openbaar Zorgbedrijf dat aantrekkelijk is voor ouderen en voor het personeel. Betaalbaar en met voldoende personeel. Daarom vragen we het bestuur van het Zorgbedrijf en het Antwerpse stadsbestuur om de privatiseringsplannen te stoppen.

Teken jij ook?

446 ondertekenaars, op naar 500!

Teken jij ook?

Velden met een * zijn verplicht.

Door deze petitie te ondertekenen verklaar je je akkoord dat de PVDA de door jou verstrekte gegevens bijhoudt. Je kunt die gegevens opvragen, laten verbeteren en laten verwijderen. Dat kan per e-mail naar [email protected], of per brief naar PVDA, M. Lemonnierlaan 171, 1000 Brussel. Als je vindt dat we je persoonsgegevens op een onrechtmatige manier verwerkt hebben, kun je een klacht indienen bij de Privacycommissie. Meer over het privacybeleid van de PVDA: www.pvda.be/privacy.

Doe je mee?