Trek de tram eindelijk door naar Deurne-Noord

Al meer dan zes jaar liggen de tramsporen tussen Deurne-Noord en Deurne-Zuid er ongebruikt bij. Een vlotte tramverbinding tussen Noord en Zuid is nochtans broodnodig. Ondertussen wil de stad in Deurne-Zuid wel voor meer dan zes miljoen euro extra tramsporen leggen op de Boekenberglei, Drakenhoflaan tot aan de Gitschotellei.Tientallen parkeerplaatsen, decennia oude bomen en zelfs de markt dreigen hierdoor te verdwijnen. Bovendien zal de tram hierdoor minder haltes aandoen.

Dit is niet te begrijpen. Daarom starten we een campagne voor een positief plan: Trek de tram door naar Deurne-Noord. Doortrekken kan dit jaar nog, zoals we tonen in ons alternatief vervoersplan “Slimmer naar Antwerpen”.

Ben jij akkoord dat Deurne eindelijk haar Noord-Zuid tram verdient?
Teken de petitie!

Actie loont

De stad wilde 2022 starten met een nieuw tramnet. Dankzij druk van vele actiegroepen gaat dit plan dat populaire tramlijnen wilde schrappen niet door. Dit is goed, maar ondertussen rijdt er wel geen tram tussen Deurne-Noord en Deurne-Zuid en blijft de gevaarlijke keerlus aan Eksterlaar in Deurne-Zuid bestaan.

Met de PVDA bieden wij een alternatief en stellen we voor om de tram door te trekken naar het Wim Saerensplein en zo eindelijk Deurne haar noord-zuid verbinding geven. Die zes miljoen die we zo uitsparen kunnen we dan gebruiken om te investeren in nuttige projecten zoals het openen van premetrostation Drink, nieuwe betrouwbare trams en de sporen in smalle straten trilvrij en fietsveilig maken.

“Slimmer naar Antwerpen” is het nieuwe vervoersplan van de PVDA en legt uit hoe het openbaar vervoer de ruggengraat kan worden van onze mobiliteit. Het plan toont ambitie en wil investeren in nuttige projecten, in trams en in bussen in plaats van ze af te schaffen of in te korten.

Ontdek het op slimmernaarantwerpen.be

tekenen
200 ondertekenaars. Op naar de 250!

trekdetramdoor