Petitie luchthaven

Wij willen meetpunten voor geluid en ultrafijn stof

De huidige milieuvergunning van de luchthaven dateert van 2008.
Het geluid wordt gemeten ahv een computermodel en wordt gecontroleerd op 4 meetpunten nabij de luchthaven.
➟ Wij willen echte meetpunten voor geluid in de woonwijken over de gehele aanvliegroute.

Sinds 2008 is de wetenschappelijke kennis rond luchtverontreiniging enorm toegenomen, men weet nu dat de ultrafijne stofdeeltjes die uitgestoten worden door motoren heel erg schadelijk zijn voor de gezondheid.
➟ Wij willen meetpunten voor ultrafijn stof e.a. in de woonwijken van de aanvliegroute.

De luchthaven zegt dat hoewel het aantal passagiers gestegen is, dat het aantal vliegbewegingen nauwelijks is toegenomen. De buurtbewoners ervaren dit anders.
➟ Wij willen een transparant, openbaar raadpleegbaar overzicht van de dagelijkse vluchten.

Deze actie werd al door 496 mensen ondertekend.

Teken jij ook?

Velden met een * zijn verplicht.

Door deze petitie te ondertekenen verklaar je je akkoord dat de PVDA de door jou verstrekte gegevens bijhoudt om je naargelang je interesses op de hoogte te houden van standpunten en activiteiten van de PVDA. Je kunt die gegevens opvragen, laten verbeteren en laten verwijderen. Dat kan per e-mail naar pvda@pvda.be, of per brief naar PVDA, M. Lemonnierlaan 171, 1000 Brussel. Als je vindt dat we je persoonsgegevens op een onrechtmatige manier verwerkt hebben, kun je een klacht indienen bij de Privacycommissie. Meer over het privacybeleid van de PVDA: www.pvda.be/privacy.