Nieuws - PVDA Antwerpen

PVDA verdubbelt score en wordt tweede grootste partij in Antwerpen

Geschreven door Webredactie | 15 oktober 2024

We behaalden in Antwerpen het beste resultaat ooit. Met meer dan een verdubbeling van onze stemmen is de PVDA de tweede grootste partij geworden van ‘t stad. Hoewel het net niet genoeg was om een progressief bestuur te vormen, zijn we fier op de vooruitgang die we samen hebben geboekt. Dit was onmogelijk zonder onze afdelingen, onze leden en medewerkers die een fantastische campagne hebben gevoerd op het terrein, in de wijken, op de markten, op de fabrieksvloeren. We willen iedereen die zijn stem aan ons heeft gegeven heel hard bedanken.

We groeiden in de gemeenteraad van vier  verkozenen naar twaalf. In totaal gaan we van 23 verkozenen in gemeente- en districtsraden naar 55. In de provincieraad zullen voortaan niet één maar twee PVDA’ers zetelen.

De verkiezingsresultaten laten duidelijk een sociale golf zien die door de districten van Antwerpen waait. In Borgerhout zijn we de grootste partij en is het progressieve bestuur beloond. Ook in Deurne, Hoboken en Antwerpen zelf zijn we doorgegroeid naar de tweede plaats. In Borsbeek hebben we onze allereerste verkozene binnengehaald. Ook in Wilrijk, Ekeren, Berchem en Merksem maken we een grote sprong vooruit.

We hebben gewogen op de campagne en we hebben de sociale thema’s helemaal bovenaan de agenda gezet. De komende jaren zullen we ons blijven inzetten om wonen betaalbaar te maken, mobiliteit te verbeteren en ervoor te zorgen dat geen enkel kind meer in armoede opgroeit.

Verkiezingen 2018 Verkiezingen 2024
Gemeenteraad Antwerpen 4 12