Wetenschapscafé: 'De Supersamenwerker'

"Wat vertellen neurowetenschappen, evolutionaire psychologie en paleo-antropologie ons over empathie en solidariteit? En wat leert de filosofie ons over vrijwilligerswerk?

Dirk Van Duppen, huisarts en co-auteur van 'De Supersamenwerker', gaat in gesprek met Katrien Schaubroeck, docent aan het departement Wijsbegeerte aan de Universiteit Antwerpen en auteur van ‘Gewone Helden. Een kleine ethiek van het vrijwilligerswerk’.

Is een mens in wezen supersociaal of gewoon een koele geldwolf? Tot op welke hoogte zijn mensen verantwoordelijk voor het welzijn van hun buren? Zijn vrijwilligers morele helden? Of doen ze iets heel gewoons?

Alles wat je altijd wilde weten over sociaal gedrag, samenwerking, onbaatzuchtigheid en gezond eigenbelang en nog niet durfde vragen, mag die avond aan bod komen. Breng dus gerust je eigen vragen, bedenkingen en ideeën mee."

Bron en meer info

WANNEER
25 april 2018 om 19u30 - 22u30
WAAR
Foyer Bibliotheek Permeke
De Coninckplein 25
Antwerpen 2060
Google map en route

Kom je?

Door dit formulier te verzenden verklaar je je akkoord dat de PVDA de door jou verstrekte gegevens bijhoudt om je naargelang je interesses op de hoogte te houden van standpunten en activiteiten van de PVDA. Je kunt die gegevens opvragen, laten verbeteren en laten verwijderen. Dat kan per e-mail naar pvda@pvda.be, of per brief naar PVDA, M. Lemonnierlaan 171, 1000 Brussel. Als je vindt dat we je persoonsgegevens op een onrechtmatige manier verwerkt hebben, kun je een klacht indienen bij de Privacycommissie. Meer over het privacybeleid van de PVDA: www.pvda.be/privacy.

Schrijf als eerste een commentaar

Gelieve je mail te bekijken voor een link om je account te activeren.