Trek de tram eindelijk door tussen Deurne-Noord en Deurne-Zuid

Al meer dan zes jaar liggen de tramsporen tussen Deurne-Noord en Deurne-Zuid er ongebruikt bij. Een vlotte tramverbinding tussen Noord en Zuid is nochtans broodnodig. Ondertussen wil de stad in Deurne-Zuid wel voor meer dan zes miljoen euro extra tramsporen leggen op de Boekenberglei, Drakenhoflaan tot aan de Gitschotellei.Tientallen parkeerplaatsen, decennia oude bomen en zelfs de markt dreigen hierdoor te verdwijnen. Bovendien zal de tram hierdoor minder haltes aandoen.

Dit is niet te begrijpen. Daarom starten we een campagne voor een positief plan: Trek de tram door tussen Deurne-Noord en Deurne-Zuid. Doortrekken kan dit jaar nog, zoals we tonen in ons alternatief vervoersplan “Slimmer naar Antwerpen”. We stellen voor om de tram door te trekken naar het Wim Saerensplein en zo eindelijk Deurne haar Noord-Zuidverbinding te geven. Die zes miljoen die we zo uitsparen kunnen we dan gebruiken om te investeren in nuttige projecten zoals het openen van premetrostation Drink, nieuwe betrouwbare trams en de sporen in smalle straten trilvrij en fiets veilig maken.

Ben jij akkoord dat Deurne eindelijk haar Noord-Zuid tram verdient? Kom dan naar onze actie op 17 oktober 2021 om 14 uur.

Wij houden een symbolische mars op twee verschillende startplekken:

• Deurne-Zuid: Park Groot Schijn (bij de ingang van Sportoase)
  • Deurne-Noord: Parking stadion van Royal Antwerp FC

Wij stappen zo allemaal naar dezelfde locatie namelijk het Wim Saerensplein, als symbool van de verbinding tussen Deurne-Noord en Deurne-Zuid.

WANNEER
17 oktober 2021 om 14u00 - 17u00