Tram 7: van Mortsel tot aan het Havenhuis

Tram 7 is een belangrijke lijn voor heel wat Mortselnaren en Berchemnaren en wordt in de SLIMMER naar Antwerpen plannen dus behouden. In het noorden trekken we tram 7 door tot aan het Havenhuis, over de Londenbrug. Zo nemen we ook die peperdure, maar op dit moment ongebruikte infrastructuur in gebruik. En we maken het voor meer mensen mogelijk om vlot naar het Havenhuis te rijden zodat ze daar over kunnen stappen op de Waterbus door de haven. Op termijn trekken we de tram in het zuiden door naar Edegem en Kontich.

Doe mee

Wil jij ook in de toekomst met tram 7 van Mortsel naar Antwerpen kunnen rijden? Teken dan hier de petitie.

Help jij mee voor een beter openbaar vervoer in Antwerpen?

De PVDA in actie

De Berchemse afdeling van de PVDA voert al actie voor het behoud van de populaire tramlijn 7. Want wist je dat één op de zeven tramgebruikers in Berchem in de kou dreigt te staan? Wij laten tram 7 niet los. We vragen investeringen in openbaar vervoer, geen afbouw. Lees hier meer over onze actie

De werken van de Noorderlijn aan de Italië- en Frankrijklei zijn afgerond. Maar die peperdure infrastructuur wordt onderbenut omdat De Lijn te weinig werkingsmiddelen krijgt. Bekijk hier de reportage op ATV of lees er hier alles over.

Wanneer je vragen stelt bij het schrappen van tramlijnen 2, 4 en 7 creëer je ongerustheid volgens Antwerps schepen voor mobiliteit Koen Kennis (N-VA). Dat kon PVDA gemeenteraadslid Peter Mertens niet zomaar laten passeren. Het stadsbestuur voert wel de LEZ tegen wil en dank door, heeft de mond vol van 'modal shift', maar ontwikkelt het openbaar vervoer niet als alternatief.

Doe je mee?