Feestactie voor bus 22

Onze bushalte moet blijven!

De Lijn wil buslijn 22 inkorten tot aan het crematorium. Het deel van de buslijn vanaf de Bist zou verdwijnen en de zeer drukke buslijn 33 moet het overnemen. Dat raakt veel mensen, heel wat Wilrijkenaars gebruikt lijn 22 om naar het werk te gaan en meer dan 100 kinderen en jongeren gaan van het Valaar met deze bus dagelijks naar school. Voor veel ouderen is de bus de enige manier om in het centrum te geraken. De senioren van de serviceflats en het woonzorgcentrum Bloemenveld verliezen in één klap hun bewegingsvrijheid en van het Valaar geraak je moeilijker naar het centrum.

Waarom deze actie?

Onze bushaltes zijn niet de enige die verdwijnen. Meer dan één op vijf bushaltes worden geschrapt. Maar overal waar bushaltes verdwijnen, komen mensen in actie en dat loont. Het nieuwe tramplan van de stad verdween ook in de ijskast, nadat bewoners en actiegroepen op straat kwamen. Ook met Bus 22 is dat mogelijk: onze bushaltes moeten blijven!

Met deze actie laten we horen dat we blij zijn dat onze bus er nog is en we willen natuurlijk dat dit zo blijft.

Je bent welkom om 14u aan de bushalte Pastoor Bauwenslaan op het Valaar. We rijden met muziek, toeters en bellen met Lijn 22 naar de Bist en laten ook daar van ons horen, om te supporteren voor het behoud van de bus!

WANNEER
22 januari 2022 om 14u00 - 15u00
WAAR
Bushalte Pastoor Bauwenslaan
Kruising Letterkundestraat en Pastoor Bauwenslaan (vlak voor de Carrefour)
Antwerpen 2610
Google map en route

Gelieve je mail te bekijken voor een link om je account te activeren.
  • Greta Mertens
    heeft gereageerd 2022-01-22 15:45:41 +0100
    Heb van 14.45 tot 15.20 aan bushalte 22 aan de bist gewacht op jullie.
    Niemand te bespeuren.Jullue gingen toch ook daar actie voeren ? Dacht petitie te tekenen of zo.
    Jammer.
    Greta