Toen ma naar Mars vertrok

"Terwijl sommigen zich al voorbereiden op het bewonen van Mars voltrok zich decennia geleden al een soortgelijke gebeurtenis. Moeders die vanuit vele windstreken in Nederland en België aanmeerden en zich moesten redden in een wereldvreemde omgeving. Tegen deze achtergrond zoomen kinderen van moeders in op het verhaal van aankomen, vestigen en vertrek. Wat waren haar beweegredenen om te vertrekken? Hoe voltrok de reis zich? En besloot ze haar anker uit te gooien of te blijven dobberen tussen vertrek en aankomst? Hoe verhouden haar kinderen zich tot de plek van aankomst en wordt het wellicht weer tijd om te vertrekken?

In een tragikomische en liefdevolle voorstelling met o.a. film, poëzie, theater en muziek wordt één verhaal over de moeder verteld; vanuit het perspectief van verschillende verhalenvertellers. Het belooft een unieke versie van de voorstelling te worden, onder meer door de eenmalige korte bijdrage van Ish Ait Hamou.

Toen ma naar Mars vertrok is een vervolg op de succesvolle theatervoorstelling Mijn vader, de expat & Oumi, die in 2015 onder toeziend oog van Koningin Máxima tweemaal in een uitverkocht Carré de tour afsloot."

Bron en meer info: https://www.arenbergschouwburg.be/programma/detail/toen-ma-naar-mars-vertrok

WANNEER
18 februari 2018 om 16u00 - 18u00
WAAR
Arenberg
Arenbergstraat 28
Antwerpen 2000
Google map en route

Kom je?

Schrijf als eerste een reactie

Gelieve je mail te bekijken voor een link om je account te activeren.