Stop criminalisering syndicale actie

Een jaar geleden velde de Antwerpse rechtbank een omstreden vonnis over de syndicale acties van 24 juni 2016 in Antwerpen. Vonnis waarbij Bruno Verlaeckt, voorzitter van ABVV-regio Antwerpen schuldig werd bevonden wegens het plaatsen van een vakbondspiket in de haven. Deze uitspraak bracht een zware slag toe aan de nochtans internationaal gegarandeerde vakbondsrechten en -vrijheid in ons land. Het gaat om een dubbele aanval: op het stakingsrecht en op de verantwoordelijkheid van vakbondsleiders. Het ABVV ging dan ook in hoger beroep tegen dit vonnis. Op 26 juni wordt de uitspraak bekend gemaakt .

De PVDA steunt de oproep van het ABVV om die dag opnieuw massaal solidariteit te betuigen met Bruno Verlaeckt en op te komen voor onze syndicale rechten. De criminalisering van vakbonden en syndicale acties moet stoppen! Afspraak dus op woensdag 26 juni om 8u30 aan het Hof van Beroep, Waalse Kaai, Antwerpen.
WANNEER
26 juni 2019 om 8u30 - 11u30
WAAR
Hof van Beroep Antwerpen
Waalsekaai 35A
Antwerpen 2000
Google map en route

Kom je?

Gelieve je mail te bekijken voor een link om je account te activeren.
  • Brandon Peirce
    neemt deel 2019-06-19 21:45:57 +0200