Petitie: Geen parkeertaks voor fietsers (centraal station en Operaplein)

Als het van het Antwerpse stadsbestuur (N-VA, Open VLd en sp.a) afhangt worden de fietsparkingen onder het Centraal Station en het Operaplein binnenkort betalend. Een parkeertaks om je fiets te stallen.

Een ongezonde maatregel, zo vinden wij. Ongezond voor de portefeuille van al diegenen die iets minder verdienen. En ongezond voor de stad, want met een fietsparkeertaks verleid je geen mensen om de fiets te nemen.

Nochtans springen steeds meer sinjoren op de fiets. Maar aan het station is het vandaag moeilijk parkeren. Bovengronds riskeer je een fikse GAS-boete van het Stadsbestuur. Ondergronds wordt de parking geplaagd door stank, vandalisme en diefstallen.

Wij pleiten voor gezonde maatregelen en extra investeringen in veilige en propere fietsstallingen. Het stadsbestuur besteedt meer dan 10 miljoen euro aan een peperduur ponton voor de aanleg van vervuilende zee-cruises. Dan zijn propere en veilige fietsstallingen niet te veel gevraagd.

Ondergetekenden eisen van het Antwerps stadsbestuur en de NMBS:

• de afschaffing van de geplande fietsparkeertaks voor de fietsstallingen onder het Centraal Station en het Operaplein;
  • bijkomende investeringen in propere en veilige fietsstallingen

#Stopfietsparkeertaks en teken mee!

3.303 ondertekenaars, op naar 5.000!

Teken jij ook?

Velden met een * zijn verplicht.

Door deze petitie te ondertekenen verklaar je je akkoord dat de PVDA de door jou verstrekte gegevens bijhoudt om je naargelang je interesses op de hoogte te houden van standpunten en activiteiten van de PVDA. Je kunt die gegevens opvragen, laten verbeteren en laten verwijderen. Dat kan per e-mail naar pvda@pvda.be, of per brief naar PVDA, M. Lemonnierlaan 171, 1000 Brussel. Als je vindt dat we je persoonsgegevens op een onrechtmatige manier verwerkt hebben, kun je een klacht indienen bij de Privacycommissie. Meer over het privacybeleid van de PVDA: www.pvda.be/privacy.

Doe je mee?