Salon voor gelijke rechten: Ervaringen over strijd tegen het racisme op de werkvloer

Zohra Othman nodigt uit: werknemers uit de privé en de openbare diensten, en vakbondsmedewerkers getuigen over hun strijd tegen het racisme op de werkvloer en over de discussies hierover in de vakbonden.

De voorbije economische crisissen veroorzaakten sociale afbraak (loonmatiging, afbraak werkomstandigheden, afbraak verworvenheden...). Het racisme en de discriminatie zijn instrumenten die de patronale middens en hun politieke vertegenwoordigers gebruiken om de werknemers en hun vakbonden te verdelen.

Zo wordt het verzet tegen sociale afbraak moeilijker gemaakt. Samen met het vulgaire racisme van het Vlaams Belang en het wij/zij verhaal van sommige andere traditionele partijen heeft dit alles geleid tot een toename van het racisme op de werkvloer.

De PVDA wil met dit salon het debat stimuleren hoe men op de werkvloer moet ingaan tegen het racisme en de discriminatie en hoe men kan opkomen voor gelijke rechten.

WANNEER
29 maart 2018 om 20u00 - 23u00
WAAR
Mokkakapot
Sergeyselsstraat 2
Borgerhout 2140
Google map en route
4 deelnemers

Kom je?

Door dit formulier te verzenden verklaar je je akkoord dat de PVDA de door jou verstrekte gegevens bijhoudt om je naargelang je interesses op de hoogte te houden van standpunten en activiteiten van de PVDA. Je kunt die gegevens opvragen, laten verbeteren en laten verwijderen. Dat kan per e-mail naar pvda@pvda.be, of per brief naar PVDA, M. Lemonnierlaan 171, 1000 Brussel. Als je vindt dat we je persoonsgegevens op een onrechtmatige manier verwerkt hebben, kun je een klacht indienen bij de Privacycommissie. Meer over het privacybeleid van de PVDA: www.pvda.be/privacy.

Gelieve je mail te bekijken voor een link om je account te activeren.
  • neemt deel 2018-03-28 08:05:47 +0200
  • neemt deel 2018-03-27 11:48:19 +0200