PVDA stapt zondag mee op met Tienstoetenfestival en ondersteunt memorandum actiegroepen

Zondag zal de PVDA deelnemen aan het Tienstoetenfestival. Enkele van haar kopstukken zullen verzamelen aan het Astridplein en van daaruit mee opstappen naar het festival op Spoor Oost. De PVDA wil ook haar uitdrukkelijke steun aan het Memorandum voor de gemeenteraadsverkiezingen dat gisteren publiek werd gemaakt verlenen.

Nu zondag vindt het Tienstoetenfestival plaats. Met de PVDA nemen we uiteraard deel. Het mobiliseren van de Antwerpse bevolking is zeer belangrijk. Zo wordt druk gezet voor de hoogdringende modal shift en voor de overkapping van de hele Antwerpse ring. Gemeenteraadslid Mie Branders, OCMW raadslid Lise Vandecasteele, woordvoerder Jos D'Haese en provinciaal voorzitter Wouter Van Damme verzamelen aan de start op het Astridplein met de 'wandelaars en trein-, tram- en busreizigers' om 15u. Gemeenteraadslid en nationaal voorzitter Peter Mertens sluit later aan, tijdens het festival in Park Spoor Oost.

Gisteren lanceerden de actiegroepen Ademloos, stRaten-generaal en Ringland hun Memorandum voor de gemeenteraadsverkiezingen 2018. Met de PVDA willen we onze uitdrukkelijke steun aan dit Memorandum geven. We willen onze steun aan de volledige overkapping van de Antwerpse ring en de daarmee samenhangende en noodzakelijke modal shift kenbaar maken. We willen ook in het bijzonder pleiten voor de uitvoering van het radicaal Haventracé. Want zoals terecht gesteld in het Memorandum: 'Zonder het Haventracé is er geen oplossing voor de mobiliteitsproblemen in Antwerpen en zou ook de overkapping van de Ring in het gedrang komen'.

Jos D'Haese