Protestmars: Make Peace Great Again

Trump bezoekt ons land wellicht op 11 en 12 juli voor een NAVO-top. Op de agenda: meer defensie-uitgaven door alle NAVO landen, ook België. Het Trump Not Welcome-platform roept op om zaterdag 7 juli terug de straat te claimen. Wij willen niet meestappen in dit militair opbod ten koste van armoedebestrijding, sociale bescherming, de aanpak van klimaatverandering, een humaan opvangbeleid voor vluchtelingen en een diverse en solidaire samenleving. Doe je mee?

Kom op zaterdag 7 juli naar Brussel en zeg samen met ons 'Neen' tegen Trump, zijn beleid en dat van zijn Europese evenknieën. Laat ons samen een boodschap geven:

• Voor vrede: Tegen de aankoop van nieuwe gevechtsvliegtuigen en de militarisering die Trump en de NAVO ons willen opleggen. Wij willen ons belastinggeld geïnvesteerd zien in onderwijs, gezondheidszorg, klimaat en internationale solidariteit! Voor een wereld zonder kernwapens!
  • Voor een leefbare wereld: Te gek voor woorden: bruinkoolcentrales worden heropend en jodiumpillen verspreid om ons te beschermen tegen scheuren in de kerncentrales. Wij willen een solidair en daadkrachtig klimaatbeleid voor een duurzame toekomst.
  • Voor een tolerante en solidaire samenleving: Racisme, seksisme, intimidatie, criminalisering van zij die oorlog ontvluchten en mensen die hun huis openstellen uit solidariteit … Rechten waarvoor de strijd lang geleden is aangevat, liggen onder vuur. Wij komen op voor de rechten van alle mensen, vanuit de principes van gelijkheid en solidariteit.
  • Voor sociale rechten: Voor de belangen van de 99%. Neen aan de zelfbedieningspolitiek van regeringen die bestuurd worden door en voor de rijkste 1%. Genoeg besparingspolitiek. Tijd om te investeren in de samenleving.

Stap op zaterdag 7 juli mee op en laat je stem horen. Laat ons tonen dat we verenigd zijn voor een vreedzame, duurzame en solidaire toekomst. United we stand!

We treinen samen:

• Vanuit Antwerpen Centraal: de trein van 14u09 richting Charleroi-Zuid
  • Vanuit Antwerpen Berchem: de trein van 14u14 richting Charleroi-Zuid
  • Vanuit Mechelen: de trein van 14u34 richting Charleroi-Zuid
  • Vanuit Turnhout: de trein van 13u13 tot in Antwerpen Berchem en overstappen op de trein van 14u14 richting Charleroi-Zuid

WANNEER
7 juli 2018 om 15u00 - 18u00
WAAR
Station Brussel-Noord
Vooruitgangsstraat 76
Schaarbeek 1030
Google map en route
8 deelnemers
Guy Verstraeten Koen Dereymaeker Guy Verstraeten

Kom je?

Door dit formulier te verzenden verklaar je je akkoord dat de PVDA de door jou verstrekte gegevens bijhoudt om je naargelang je interesses op de hoogte te houden van standpunten en activiteiten van de PVDA. Je kunt die gegevens opvragen, laten verbeteren en laten verwijderen. Dat kan per e-mail naar pvda@pvda.be, of per brief naar PVDA, M. Lemonnierlaan 171, 1000 Brussel. Als je vindt dat we je persoonsgegevens op een onrechtmatige manier verwerkt hebben, kun je een klacht indienen bij de Privacycommissie. Meer over het privacybeleid van de PVDA: www.pvda.be/privacy.

Gelieve je mail te bekijken voor een link om je account te activeren.
  • Roger Weytjens
    heeft deze pagina gevolgd 2018-06-27 21:36:30 +0200