Nieuws - PVDA Antwerpen

Laura De Feyter trekt met geëngageerde ploeg naar districtsverkiezingen in Ekeren

Geschreven door Webredactie | 12 september 2024

Laura De Feyter, de 36-jarige assistent-boekhouder, trekt de districtslijst in Ekeren. “Ik hou van de rust en de natuur van ons district. Het huidige districtsbestuur mist ambitie om de problemen in het district echt aan te pakken. Ik wil betaalbaar wonen, het behoudt van het groen en een degelijk openbaar vervoer naar de stad hoog op de politieke agenda krijgen.”

Laura, feministe en natuurliefhebber, voert de PVDA-lijst aan voor de komende districtsverkiezingen in Ekeren. De Feyter, die vijf jaar geleden naar Ekeren verhuisde, houdt van de rust die het district biedt, dichtbij de grootstad. “Betaalbaar leven, toegankelijke publieke diensten en een inclusieve samenleving zijn voor mij van groot belang. Als districtsraadslid wil ik me inzetten voor een leefbaarder Ekeren,” zegt De Feyter.

De PVDA-lijst wordt verder aangevoerd door een divers en geëngageerd team. Op de tweede plaats staat Guy Goossens (55), chemiearbeider en syndicalist, die ook in zijn vrije tijd graag wandelt. Loeka Van Aelst (22), actief binnen de studentenvereniging Comac en gepassioneerd door theater en film, neemt de derde plaats in. Peter Konings (64), gepensioneerd chemiearbeider en fervent schaker en kampeerder, staat op de vierde plaats. Christophe De Beucker (49), logistiek bediende, syndicalist en gepassioneerd lezer, sluit de top vijf van de lijst af.

Laura De Feyter legt uit wat haar team drijft: “Wij komen op voor het recht op mobiliteit. Samen met de PVDA voerden we actie tegen het schrappen van belangrijke haltes van buslijn 730 door de Vlaamse regering. Gezinnen uit de wijken Mariaburg en Schriek werden hierdoor gedwongen hun kinderen met de auto naar school te brengen en de inwoners verloren een vlotte verbinding met AZ Klina. Deze beslissing veroorzaakte veel onbegrip en woede bij de inwoners van Ekeren, maar het districtsbestuur keek toe zonder in te grijpen. Wij willen dat deze beslissing wordt teruggedraaid, zodat Ekeren bereikbaar blijft voor iedereen.”

Daarnaast spreekt De Feyter zich duidelijk uit over de geplande bouw van 450 woningen in het groengebied de Hoekakker. “Met de PVDA steunen we de actiegroepen die zich verzetten tegen deze plannen. Dit gebied is overstromingsgevoelig en moet behouden blijven. We pleiten voor duurzame oplossingen en betaalbare woningen, zonder dat het ten koste gaat van onze groene ruimte. Wij willen onderzoeken welke alternatieven Ekeren te bieden heeft.” aldus De Feyter.