Niet één meer! Stop geweld tegen vrouwen

Zaterdag werd de 63-jarige Halina Marciniak vermoord door haar partner. Nog geen week na de moord op kleuterjuf Martine De Letter uit Lokeren, werd Halina met messteken om het leven gebracht.

Opnieuw werd een vrouw vermoord, omdat ze vrouw is. Dit is al de 23ste (!) femicide in België dit jaar. Hoeveel slachtoffers moeten er nog vallen? Dit moet stoppen!

De aanpak van geweld tegen vrouwen moet een politieke prioriteit worden. Nu. Daarom organiseert de PVDA een actie op donderdag 17 december om 18u aan het Justitiepaleis van Antwerpen.
Tot dan?

Wij dringen aan op een nationaal actieplan tegen geweld op vrouwen. Dat is nodig, zeker nu de coronacrisis deze problemen nog erger maakt. Femicide, seksisme en seksueel geweld zijn nauw verbonden. Dit zijn structurele problemen, die structurele oplossingen vragen. Wat ons betreft zijn er alvast vier zaken die snel moeten gebeuren:

1. Verlaag de drempels om geweld te melden of klacht in te dienen
  2. Stop de straffeloosheid
  3. Bescherm de slachtoffers
  4. Investeer in preventie

Uitgebreide voorstellen vind je hier.

De corona-aanvraag werd ingediend. We respecteren alle veiligheidsregels om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Draag een mondmasker, houd steeds 1,5 meter afstand en was of ontsmet je handen voor je naar de actie komt.

Deze actie is coronaproof. We vragen aan jou het volgende:

1. Registreer op voorhand via deze link.
  2. Houd voldoende afstand, draag je mondmasker
  3. Ontsmet op voorhand je handen
  4. Op voorhand zetten we kruisjes op de grond: gelieve tijdens de actie op jouw plaats te blijven staan

Niet één meer! Ni una mas! Pas une de plus!
#StopGeweldtegenVrouwen #niunamas

Voor deze actie werd toestemming gegeven door het Antwerpse stadsbestuur.

Bekijk op Facebook

WANNEER
17 december 2020 om 18u00 - 19u00
WAAR
Justitiepaleis
Bolivarplaats 20
Antwerpen 2000
Google map en route

1 reactie

Gelieve je mail te bekijken voor een link om je account te activeren.
  • Bram Simons
    publiceerde deze pagina in Agenda 2020-12-14 17:50:59 +0100