DIGITALE Manifestatie Stop Racisme

DIGITALE manifestatie tegen racisme en voor gelijke rechten

In heel Europa hadden anti-racismebewegingen manifestaties gepland op 21 maart. Vele daarvan zijn ondertussen geannuleerd of uitgesteld omwille van de bezorgdheid voor de volksgezondheid, zo ook de manifestatie in Brussel. Maar, het blijft ook nu noodzakelijk om van ons te laten horen tegen racisme, discriminatie en extreem-rechts geweld. En op te staan voor solidariteit, respect en een open samenleving. Laten we samen zichtbaar zijn op 21 maart! PVDA zou aanwezig geweest zijn op straat in Brussel en roept nu op deel te nemen aan de voorgestelde alternatieven:

• Stuur een foto van jezelf en 1 of 2 zinnen waarom jij opstaat tegen racisme naar [email protected] De organisatoren maken er dan zo’n (ondertussen welbekende) visual van. Spreek ook anderen aan. Ze willen er de komende dagen zo veel mogelijk maken.
  • Voer zelf actie met foto’s: van jezelf, of samen met enkele anderen, terwijl je bordjes, posters of je eigen antiracisme-boodschap laat zien. Post je foto op 21 maart op Facebook, Twitter, Instagram, (vergeet de # niet!) of stuur je foto’s door naar [email protected], dan doen zij de rest.
  • Pas je Facebook-profielfoto aan met een 21/3-kader
  • Visueel materiaal dat je kan helpen vind je hier
  • De hashtags die gebruikt worden zijn: #21maart #21mars #WorldAgainstRacism
  • Als je organisatie al een activiteit gepland had, vb. met sprekers of muziek,…: vraag hen om een stukje van hetgeen ze gepland hadden uit te schrijven, in een filmpje te gieten,... en verspreid het via sociale media. Of stuur het (ook) naar ons door, dan zorgen we voor de verspreiding.

Vragen? >>> [email protected]

Stand up, and stay safe!

Meer info op facebook

WANNEER
21 maart 2020 om 8u00 - 15u00
WAAR
online

Kom je?

Gelieve je mail te bekijken voor een link om je account te activeren.
  • Geert Van Schil
    neemt deel 2020-03-15 13:04:28 +0100