Naar een solidaire samenleving: De Supersamenwerker

"In de zesde sessie van de opleiding Vredeseducatie van vzw Vredescentrum verdedigt Dirk Van Duppen, huisarts bij Geneeskunde voor het Volk, een solidaire mens- en maatschappijvisie aan de hand van recent wetenschappelijk onderzoek van biologen, antropologen, neurowetenschappers en kinderpsychologen en toont hij overtuigend aan dat de mens in wezen ‘supersociaal’ is. Zijn getuigenis is een verademing in een tijdperk waarin we dreigen te vervallen in zwartgalligheid en in een cynische machteloosheid die alle sociaal engagement onmogelijk dreigt te maken. Mensen zijn volgens hem niet de koele op maximale winst beluste wezens die men in het neoliberale kapitalisme van hen probeert te maken, want onze overleving berust meer op samenwerking dan op concurrentie."

Bron en meer info

Alle info over het boek 'De Supersamenwerker' vind je hier.

WANNEER
28 maart 2018 om 14u00 - 17u00
WAAR
UA stadscampus aula B002
Prinsstraat 13
Antwerpen 2000
Google map en route

Kom je?

Door dit formulier te verzenden verklaar je je akkoord dat de PVDA de door jou verstrekte gegevens bijhoudt om je naargelang je interesses op de hoogte te houden van standpunten en activiteiten van de PVDA. Je kunt die gegevens opvragen, laten verbeteren en laten verwijderen. Dat kan per e-mail naar pvda@pvda.be, of per brief naar PVDA, M. Lemonnierlaan 171, 1000 Brussel. Als je vindt dat we je persoonsgegevens op een onrechtmatige manier verwerkt hebben, kun je een klacht indienen bij de Privacycommissie. Meer over het privacybeleid van de PVDA: www.pvda.be/privacy.

Schrijf als eerste een commentaar

Gelieve je mail te bekijken voor een link om je account te activeren.