Met PVDA naar Yes to peace, no to NATO

De vredesbeweging roept op tot een protestactie aan de vooravond van de NAVO-top op zondag 13 juni om een duidelijk signaal te sturen naar de NAVO leiders. We zeggen neen tegen de confrontatie- en Koude Oorlogspolitiek van de NAVO. Ook met de PVDA roepen wij op.

Op 14 juni vindt een NAVO top plaats in Brussel. Waar de pandemie ons leert dat enkel internationale samenwerking werkt, drijft de NAVO de militarisering en confrontatiepolitiek op.

België maakte in het coronajaar 2020 meer dan 11% militaire uitgaven dan het jaar ervoor. Er werd nochtans zogezegd dat er geen geld zou zijn voor rechtvaardige pensioenen, een ambitieus klimaatplan, of een goed uitgewerkte publieke gezondheidszorg. Reden te meer om bij het eerste bezoek van Biden ons eens goed te laten horen.

De actie vindt plaats van 13u tot 14u30 op het Albertinaplein (vlak aan Brussel-Centraal). Wil jij meegaan met de ploeg van PVDA Antwerpen? Laat het ons weten! We vertrekken vanuit station Antwerpen-Berchem met de trein.

Doe je mee?