Meer betalen voor minder dienstverlening? No way!

De Lijn verhoogt haar tarieven en bespaart op dienstverlening. Een Antwerps besparingsplan zou de frequentie van enkele tramlijnen verlagen tot het niveau van de zomerdienst. Terwijl de bussen en trams nu al overvol zitten. Dat al te gekke plan werd onder druk van de PVDA en de reizigers gelukkig ingetrokken.

Wij, gebruikers en personeel van De Lijn, vinden dat er niet bespaard mag worden op openbaar vervoer. Wij hebben recht op betaalbare en kwalitatieve mobiliteit. Openbaar vervoer is bovendien één van dé sleutels voor minder uitstoot en een gezondere stad. Het ernstige personeelstekort is schadelijk, zowel voor de veiligheid en het comfort van de reizigers, als voor de arbeidsomstandigheden van het personeel.

Wij vragen aan De Lijn en de voogdijminister Ben Weyts (N-VA):

• Geen afbouw van tram- en buslijnen (zowel in aantal als in frequentie)
  • Maak werk van de beloofde aanwerving van 400 extra personeelsleden
  • Trek de geplande prijsverhogingen in (oa. +10% voor sms-ticket)
Deze actie werd al door 478 mensen ondertekend.

Teken jij ook?

Velden met een * zijn verplicht.

Door deze petitie te ondertekenen verklaar je je akkoord dat de PVDA de door jou verstrekte gegevens bijhoudt om je naargelang je interesses op de hoogte te houden van standpunten en activiteiten van de PVDA. Je kunt die gegevens opvragen, laten verbeteren en laten verwijderen. Dat kan per e-mail naar pvda@pvda.be, of per brief naar PVDA, M. Lemonnierlaan 171, 1000 Brussel. Als je vindt dat we je persoonsgegevens op een onrechtmatige manier verwerkt hebben, kun je een klacht indienen bij de Privacycommissie. Meer over het privacybeleid van de PVDA: www.pvda.be/privacy.

• ondertekend 2018-03-13 12:24:44 +0100
  • ondertekend 2018-01-04 17:05:57 +0100