Marxistische Universiteit 2018

200 jaar geleden, op 5 mei 1818, werd Karl Marx, de belangrijkste theoreticus van de internationale arbeidersbeweging, geboren in Trier, Duitsland.

170 jaar geleden, in februari 1848, schreef hij samen met zijn strijdmakker Friedrich Engels het Communistisch Manifest, na de Bijbel het meest gelezen boek ter wereld.

Twee redenen waarom de Marxistische Universiteit in haar editie 2018 speciale aandacht besteedt aan het theoretische werk van Karl Marx. Concreet, zijn verschillende cursussen er aan gewijd in het programma van deze zomer:

• Marx voor beginners
  • Het kapitalisme volgens Marx
  • Het communistisch manifest
  • De filosofie van Karl Marx
  • Marx als socioloog

Uiteraard zijn er ook andere cursussen over verschillende thema’s, variërend van arbeidsrecht tot poëzie, jazz en ecologie.

Hier vind je het volledige programma. Inschrijven doe je hier.

WANNEER
7 augustus 2018 - 12 augustus 2018
WAAR
Internaat Berlaymont
Drève d’Argenteuil 10 D
Waterloo 1410
Google map en route
4 deelnemers
Luc Debouvry Luc Peeters

Kom je?

Door dit formulier te verzenden verklaar je je akkoord dat de PVDA de door jou verstrekte gegevens bijhoudt om je naargelang je interesses op de hoogte te houden van standpunten en activiteiten van de PVDA. Je kunt die gegevens opvragen, laten verbeteren en laten verwijderen. Dat kan per e-mail naar pvda@pvda.be, of per brief naar PVDA, M. Lemonnierlaan 171, 1000 Brussel. Als je vindt dat we je persoonsgegevens op een onrechtmatige manier verwerkt hebben, kun je een klacht indienen bij de Privacycommissie. Meer over het privacybeleid van de PVDA: www.pvda.be/privacy.

Gelieve je mail te bekijken voor een link om je account te activeren.
  • Luc Debouvry
    neemt met 1 personen deel 2018-07-17 09:47:44 +0200