Boekvoorstelling 'Van mammoet tot big mac'

Marleen Finoulst (hoofdredacteur Bodytalk) gaat in gesprek met auteur Staf Henderickx, Leen Laenens (voorzitter Velt vzw, partner in Voedsel Anders en bestuurslid De Landgenoten cvba) en Katelijne Suetens (beleidsmedewerker recht op voedsel bij Broederlijk Delen).

Graag inschrijven via uitgeverij@epo.be. Een initiatief van uitgeverij EPO, Broederlijk Delen en Oxfam-Wereldwinkels.

Het boek

Waar komt onze voeding vandaan? Waarom zijn mensen alleseters? Is de industriële landbouw een vloek of een zegen? Zijn fastfoodketens en panklare maaltijden een bevrijding voor de vrouw of een doem voor onze gezondheid?

Van 'Dagelijkse kost' tot 'Puur genieten': al jaren zijn Vlaanderen en Nederland in de ban van kookboeken en kookprogramma’s. Maar wie weet hoe onze voeding door de eeuwen heen is geëvolueerd? In 'Van mammoet tot big mac' vertelt dokter Staf Henderickx voor het eerst in dit taalgebied het verhaal achter wat op ons bord ligt. Een fascinerend relaas over de zeven vette en de zeven magere jaren in Egypte, de eerste voedselbanken in het oude Rome, middeleeuwse kapoenen, de gouden appels van Columbus, vegetariërs tegen wil en dank, en het haringmirakel tijdens de Tweede Wereldoorlog. Maar ook over de pesticiden, smaak-, kleur- en bewaarstoffen in ons eten en een landbouw- en voedingsindustrie in de ban van chemische monopolies.

De auteur

Staf Henderickx was huisarts bij Geneeskunde voor het Volk. Hij publiceerde bij EPO onder andere 'Dokter, ik ben op' en 'Help! Mijn kind heeft een eetstoornis'.

Meer informatie over het boek vind je hier of op Facebook.

WANNEER
6 oktober 2017 om 20u00 - 22u00
WAAR
De Groene Waterman
Wolstraat 7
Antwerpen 2000
Google map en route
3 deelnemers

Kom je?

Door dit formulier te verzenden verklaar je je akkoord dat de PVDA de door jou verstrekte gegevens bijhoudt om je naargelang je interesses op de hoogte te houden van standpunten en activiteiten van de PVDA. Je kunt die gegevens opvragen, laten verbeteren en laten verwijderen. Dat kan per e-mail naar pvda@pvda.be, of per brief naar PVDA, M. Lemonnierlaan 171, 1000 Brussel. Als je vindt dat we je persoonsgegevens op een onrechtmatige manier verwerkt hebben, kun je een klacht indienen bij de Privacycommissie. Meer over het privacybeleid van de PVDA: www.pvda.be/privacy.

Gelieve je mail te bekijken voor een link om je account te activeren.
  • neemt deel 2017-09-20 15:33:06 +0200
  • neemt deel 2017-09-13 22:11:29 +0200