Lezing door Sis van Eeckhout

Het Algemeen Verbond van Oudstrijders en Gelijkgestelden van Hoboken heeft het genoegen u uit te nodigen op zaterdag 15 februari om 14u30 in het districtshuis van Hoboken voor een lezing door Sis van Eeckhout.

Sis Van Eeckhout is de zoon van wijlen Ludo van Eck. Ludo, gewezen gevangene van het concentratiekamp te Dachau, is de auteur van het meest complete overzicht van de Duitse concentratie- en uitroeiingskampen tijdens WOII. Het levenswerk van Ludo.

Om deze onmenselijke gruwel van de nazi’s nooit te vergeten ging Ludo destijds naar heel veel scholen om hierover lezingen te geven. Ondertussen is zijn boek reeds vele malen in herdruk gegaan. Recentelijk werd dit boek in een nieuw kleedje gestoken. Sis Van Eeckhout zet nu de missie van zijn overleden vader voort. Hij verrijkt dit boek tijdens de talrijke lezingen met persoonlijke verhalen en herinneringen. Als jonge gast ging hij met zijn vader mee naar de vele concentratiekampen om hem te helpen bij de samenstelling van “Het boek der Kampen”.

Reserveer uw plaats via mail simonne.corremans@telenet.be of via gsm 0479 90 75 71 voor 10 februari 2020.

WANNEER
15 februari 2020 om 14u30 - 17u30
WAAR
Districtshuis Hoboken
Marneflaan 3
Hoboken 2660
Google map en route

Kom je?

Schrijf als eerste een reactie

Gelieve je mail te bekijken voor een link om je account te activeren.