Kom naar PVDA Antwerpen op ManiFiesta

Elke provinciale werking van de PVDA heeft op ManiFiesta een ontmoetingsplek

Op ManiFiesta kan je de provinciale afdelingen van de PVDA terugvinden in hun eigen tenten met een eigen programma. Antwerpen deelt de tent met Brussel. Zo wordt de solidariteit en de eenheid van ons land in de kijker gezet! De tent van PVDA Antwerpen/Brussel is the place-to-be voor interessante ontmoetingen én voor een eigen programma:

Zaterdag 17 september

• 11u - Panelgesprek : Vrijdag 18 juni 2021, op klaarlichte dag stort een school in opbouw op Nieuw-Zuid in Antwerpen als een kaartenhuisje ineen. Vijf arbeiders komen om het leven, negen anderen raken gewond. Wanneer de stofwolken gaan liggen komen de problemen van de werf naar boven. Een verhaal over de bijna driehonderd firma's die actief waren op de werf, in een kluwen van onderaannemingen en schijnzelfstandigen. Over de race tegen de tijd en het verwaarlozen van veiligheidsmaatregelen. Over klachten over de stabiliteit van het gebouw waar nooit iets mee gebeurde. Op ManiFiesta houden we een panelgesprek over deze ramp en over het probleem van sociale dumping in de bouwsector. Met bouwvakkers die getuigen over hun werksituatie, met Peter Mertens, algemeen secretaris van de PVDA en gemeenteraadslid in Antwerpen, met vakbondsvertegenwoordigers en met Jan Buelens, advocaat bij Progress Lawyers Network.

• 18u45 - CauseNation : Wat brengt een dokwerker uit Antwerpen, een vluchteling uit Brazilië en een Limburgse Gentenaar samen? Hun liefde voor donkere elektronische muziek, een mix van Electronic body music en de New Wave van weleer met hier en daar een vleugje postpunk.

Zondag 18 september

• 17u - Antwerpen Zingt : Nele Van Parys en Steven Boers zitten sinds deze zomer samen voor PVDA in de districtsraad van Borgerhout. Als muzikaal duo brengen zij een mix van meezingers en protestsongs, Antwerpse klanken, met hier en daar een knipoog naar het Brussel van Jacques Brel.
  • 20u30 - Black & Blonde : Steengoede coverband uit de Antwerpse Kempen. Het repertoire van deze 4-koppige band gaat van de beste rock klassiekers tot de pittigste pop nummers, en af en toe wordt ook de gevoelige snaar geraakt.

Bestel hier je tickets