Kasteelroute

De coronacrisis heeft de sociale kloof tussen de werkende klasse en de multimiljonairs verdiept. Het kan dan toch niet dat de rekening van die crisis wéér naar de werkende klasse wordt doorgestuurd?

Wij stellen een coronataks van 5 % op de grote fortuinen voor. Dat die zeer haalbaar is, kan je zelf ontdekken met onze miljonairsroutes. Ook bij jou om de hoek liggen grote fortuinen te slapen. Via de blauwe druppels op de kaart kom je te weten waar de maatschappelijke zetels liggen van de grootste bedrijven.

Samen fietsen, wandelen of rijden we door mooie stukken natuur en houden we halt bij betekenisvolle plekken die tonen waar de rijkdom in België vandaan komt. Gezellig en leerrijk!

Het is tijd dat de sterkste schouders de zwaarste lasten dragen. Teken de petitie voor een coronataks op multimiljonairs hier: www.pvda.be/coronataks.

Inschrijving

Doe mee met onze gegidste fietstocht! Een aangename route, met heel wat bezienswaardigheden en verrassende anekdotes over de multimiljonairs in onze streek.

Wanneer? Waar?
Zondag 20 september om 14u Hoek Kioskplaats / Kapelstraat (Hoboken)
Zaterdag 26 september om 10u Hoek Kioskplaats / Kapelstraat (Hoboken)
Zaterdag 26 september om 14u  Hoek Kioskplaats / Kapelstraat (Hoboken)
Zondag 27 september om 14u  Hoek Kioskplaats / Kapelstraat (Hoboken)
Zondag 11 oktober om 14u Hoek Kioskplaats / Kapelstraat (Hoboken)

LET OP: Vanwege de geldende coronamaatregelen is de groep beperkt tot max. 25 deelnemers per tocht en is inschrijven verplicht.

Schrijf je hier in voor route 3: Kasteelroute met grote en minder grote kastelen. Je contactgegevens worden gevraagd voor eventuele contact tracing.
Je krijgt een mailtje terug om je inschrijving te bevestigen. Pas dan is het definitief.

Routebeschrijving

A.
Vertrek aan Kioskplaats, hoek Kapelstraat

B.
Op naar Umicore
Rijd de Kapelstraat in, ga over de spoorweg en blijf de Kapelstraat volgen.
Links aanhouden en de weg vervolgen naar de Adolf Greinerstraat, na 500 m halte B: Umicore.

C.
Op naar het eerste kasteel
Laat Umicore achter en rijd verder richting  Hemiksem.
Na 1 km links afslaan, de Van Praetstraat. Helemaal op ‘t einde de Sint-Bernardse steenweg oversteken, ga een klein stukje naar links, de sporen over, en ga terug naar rechts de Moerelei in. Volg deze 1 km, (niet verharde weg). Ter hoogte van het woonwagenpark links, een kruispunt, hier rechts inslaan. Na 200 m, halte C: kasteel Klaverblad.

D.
Ook met boeken valt geld te verdienen
Rijd verder naar het zuidoosten. Vervolg de weg naar de Groenenhoek tot aan de lichten.
Steek over en ga rechts het fietspad op richting Hemiksem.
Rijd ongeveer 400 m op de Cleydaellaan sla dan links af naar de Zinkvalstraat (over de ingang van golf Cleydael).
Volg deze weg 800 m, sla de 1e weg links in, de Vluchtenburgstraat.
Ter hoogte van nr 7, halte D, ZNU

E.
Ook ouderlingen zijn big business
Rijd verder richting noordoosten, tot aan de lichten, kruising met de A12. Opgelet zeer gevaarlijk kruispunt. Dit kruispunt steken we over om de Leugstraat in te rijden. Ter hoogte van nr 11 is halte E, Zonnetij

F.
Diamonds are a girl’s best friend
Rijd verder in de Leugstraat, na 200 m links de Carillolei in.
Vlak voor de kerk naar rechts, na 50 m links afslaan de Leon Gilliotlaan.
Het volgende kruispunt oversteken en volg de Lindelei tot op het einde.
Draai rechts de Solhofdreef in. Op het einde rechts, de Kleistraat in en dan de 1e links (juist in de bocht), de Groeningenlei.
Na 300 meter, de 1e rechts nemen.
Na een 650 meter de 1e weg links Kontichhof.
Steek het kruispunt met de Groeningenlei over naar de Aartselaarstraat.
Na 2 km kruispunt met de Drie Eikenstraat. Ga rechts onder de brug van de autostrade, steek dan onmiddellijk over, en rijd de Losweg in.
Neem de 1e link , de Eysegemblok, gaat over in de Pieter van Den Bemdenlaan. Blijf volgen, gaat over in de Angelus Roncallilaan, en na 350 m begint met een fietspad de Fazantenlaan. Ga na 500 m in de Fazantenlaan  rechts de Eekhoornlaan in tot bij nr 25, halte F, Eurostar.

G.
Miljoenen op de grens tussen het Kiel en Wilrijk.
Volg de weg richting Antwerpen. Neem de 1e weg links, de Zwanenlaan.
Ga op het einde rechts de Zwaluwenlaan in, neem links de tunnel.
Na de tunnel links afslaan en de 1e rechts nemen, de Sint Augustinuslaan.
Op het einde naar links de Oosterveldlaan in, steek het kruispunt over naar de Beukenlaan. Neem de 1e weg links, we rijden verder in de Palmenlaan, na 100 meter komen we aan een rondpunt, hier nemen we de tweede afslag, en komen we in de Ahornenlaan.
We rijden nu de Ahornenlaan af, tot we uitkomen op de Cederlaan. We rijden naar rechts. Op de rotonde nemen we de tweede afslag naar de Berkenlaan.
We rijden verder richting Antwerpen, niet de eerste maar de tweede straat nemen we rechts, de Hagedoornlaan en Park den Brandt

Doe je mee?