Do's & Don'ts

Afspraken voor een gezonde discussie

Als linkse politieke partij is de PVDA een fervent voorstander van discussie. We vinden het dan ook prima als je op onze mediakanalen je mening deelt. Dat mag best scherp en pittig zijn. Maar om het allemaal zinvol en constructief te houden, moet iedereen zich wel aan een aantal afspraken houden.

Meningen zijn vrij

Iedereen is vrij om hier zijn of haar mening te delen over onze acties en standpunten, over de PVDA zelf en over de inbreng van anderen. In een democratische samenleving zijn discussie en debat erg noodzakelijk en verrijkend. Je mening is welkom, maar hou er rekening mee dat niet iedereen het daar noodzakelijkerwijs ook mee eens is.

We respecteren mekaar

Ook al ben je het grondig oneens, ga altijd respectvol om met een andere mening. Blijf altijd vriendelijk en maak niemand belachelijk. Speel altijd op de bal, nooit op de man of vrouw. Zorg dat je nooit iemand persoonlijk beledigt, zelfs je ergste politieke tegenstanders niet.

Racisme, xenofobie, negationisme en discriminatie zijn verboden en strafbaar en dus ook niet toegelaten op onze Facebook pagina. Ook alle vormen van brutaliteit hebben hier geen plek. Berichten die zich daaraan bezondigen, gaan er zonder pardon uit. Wie het moeilijk heeft zich hieraan te houden, krijgt van ons een vriendelijke waarschuwing. Wie volhardt in de boosheid, wordt geblokkeerd.

Relevantie

We vragen dat reacties relevant zijn en betrekking hebben op de betrokken post of onderwerp.

Berichten plaatsen

Wil je reageren op een vorig bericht? Plaats dan een reactie op dat bericht en maak geen nieuw bericht aan. Zo kan iedereen het gesprek makkelijk blijven volgen.

Taalgebruik

Bij gedachtewisselingen over politiek kan de temperatuur vaak dapper oplopen. Prima. Verontwaardiging, woede, strijdlustigheid…het hoort er allemaal bij. Maar bij oplopende emoties raakt de argumentatie wel eens zoek. Vermijd ook hoofdletters of opeenvolging van leestekens om (een gebrek aan) argumenten kracht bij te zetten.Een discussie verloopt altijd vlotter wanneer iedereen zijn best doet om zijn standpunt duidelijk en begrijpelijk te formuleren. Lees je reactie altijd een keer na vooraleer je op verzenden drukt.

Geen reclame of campagnes

Commerciële berichten, uitnodigingen voor wedstrijden, enquêtes, toepassingen, linkdumpen en andere informatie die geen verband houden met de PVDA horen hier niet thuis. Onze pagina dient ook niet als promoplatform voor andere politieke partijen. We nemen de vrijheid om deze berichten onmiddellijk te verwijderen.

Flooders en trollen

Flooders vinden het leuk om boodschappen eindeloos te herhalen om zo het prikbord of het Postvak IN te belasten. Trollen vinden hun plezier dan weer in het provoceren van andere gebruikers om de sfeer te bederven. Wij vinden geen van beide leuk. We willen graag met je communiceren, maar dan wel op een positieve manier. Flooders en trollen zijn dus niet welkom. Hun berichten zullen worden verwijderd.

Privacy

Geef geen privégegevens (zoals een e-mailadres, telefoonnummer of adres) van jezelf of anderen vrij.

Dankzij de sociale media kunnen we als partij het maatschappelijke en politieke debat makkelijk verbreden naar een groot aantal mensen. Voel je vrij om onze boodschappen te delen en te becommentariëren.

Schrijf als eerste een commentaar

Gelieve je mail te bekijken voor een link om je account te activeren.