Debatavond: de vakbond van morgen

Is de vakbond een reliek uit de tijd van priester Daens? Of denken de fietskoeriers van Deliveroo en de vele werknemers met interimbaantjes daar heel anders over? Moeten we meegaan in het verhaal van sommigen dat ‘de arbeidsmarkt niet flexibel genoeg kan worden gemaakt’? Of valt er juist veel te zeggen voor vaste en stabiele arbeidscontracten? Waarom zijn de werkgevers zo gebeten op onze loonbarema’s? En waarom heeft de vakbond zo’n probleem met flexi-jobs? Deze en andere vragen kunnen allemaal de revue passeren.

Drie prima sprekers vertellen over hun ervaringen met de vakbond en hun visie op de werknemersorganisaties van de toekomst.
Het gaat om Maria Vindevoghel (ex-ACV-delegee, bekend van het Sabenadossier), Jeroen Van Ranst (ACV Jongeren) en Jos D’Haese (PVDA).

We geven onze drie sprekers de kans om eerst hun verhaal te doen. Daarna gaan we met hen in discussie. Uiteraard niet alleen met hen maar ook met het publiek.

Kom mee kijken en discussiëren! Inschrijven kan via coalition.zuidrand@gmail.com maar is niet verplicht.

Organisatie: Masereelfonds, ACV en enkele onafhankelijken

Bron

WANNEER
28 juni 2018 om 20u00 - 22u00
WAAR
Zaal Ons Huis
Drie Eikenstraat 65
Edegem 2650
Google map en route
1 deelnemer
Joke van den Heuvel

Kom je?

Door dit formulier te verzenden verklaar je je akkoord dat de PVDA de door jou verstrekte gegevens bijhoudt om je naargelang je interesses op de hoogte te houden van standpunten en activiteiten van de PVDA. Je kunt die gegevens opvragen, laten verbeteren en laten verwijderen. Dat kan per e-mail naar pvda@pvda.be, of per brief naar PVDA, M. Lemonnierlaan 171, 1000 Brussel. Als je vindt dat we je persoonsgegevens op een onrechtmatige manier verwerkt hebben, kun je een klacht indienen bij de Privacycommissie. Meer over het privacybeleid van de PVDA: www.pvda.be/privacy.

1 reactie

Gelieve je mail te bekijken voor een link om je account te activeren.
  • Joke van den Heuvel
    neemt deel 2018-06-14 15:52:50 +0200