Boekvoorstelling: Van Mammoet tot Big Mac

Er wordt vandaag de dag heel veel gediscussieerd over wat wel of niet te eten, hoe het klaar te maken en waar onze voeding vandaan komt. Van bio-groenten over een landbouwindustrie vol pesticiden naar fastfoodrestaurants en kant-en-klare maaltijden met smaak-, kleur- en bewaarstoffen: er is heel wat te zeggen over onze voeding én ook over de invloed ervan op onze gezondheid.

Daarom nodigen Geneeskunde voor het Volk en PVDA Deurne Staf Henderickx uit in Deurne op vrijdag 16 februari. Staf was huisarts bij Geneeskunde voor het Volk in Lommel en schreef het boek “Van Mammoet tot Big Mac” over de geschiedenis van onze voeding. Hij gaat op zoek naar antwoorden op vragen als waar komt onze voeding vandaan? Waarom zijn mensen alleseters? Is de industriële landbouw een vloed of een zegen? En zijn fastfoodketens en panklare maaltijden een bevrijding voor de vrouw of een doem voor onze gezondheid?

En omdat praten over eten ook goesting geeft in eten, maakt onze vrijwilligersploeg opnieuw een heerlijke maaltijd klaar. En terwijl Staf zorgt voor een boeiende uiteenzetting, zullen wij de nodige gezelligheid voorzien!

• Tomaten groentebouillon
  • Gebakken groenterijst met kippen- of quornblokjes en currysaus
  • Dessert

We eten om 18u30, Staf zal zijn presentatie starten om 20u (gratis).

Inschrijven via deurne@gvhv.be of 03 320 85 20.

Prijs: volwassenen €6, kinderen €4

WANNEER
16 februari 2018 om 18u30 - 21u30
WAAR
Zaal Familia
Karel Govaertsstraat 53
Deurne 2100
Google map en route

Kom je?

Door dit formulier te verzenden verklaar je je akkoord dat de PVDA de door jou verstrekte gegevens bijhoudt om je naargelang je interesses op de hoogte te houden van standpunten en activiteiten van de PVDA. Je kunt die gegevens opvragen, laten verbeteren en laten verwijderen. Dat kan per e-mail naar pvda@pvda.be, of per brief naar PVDA, M. Lemonnierlaan 171, 1000 Brussel. Als je vindt dat we je persoonsgegevens op een onrechtmatige manier verwerkt hebben, kun je een klacht indienen bij de Privacycommissie. Meer over het privacybeleid van de PVDA: www.pvda.be/privacy.

Schrijf als eerste een commentaar

Gelieve je mail te bekijken voor een link om je account te activeren.