Behoud lijn 22: kom naar de buurtvergadering

Hoe zit het nu met lijn 22? Wanneer gaat mijn halte weg? Hoe kunnen we het plan van De Lijn stoppen?

Onze bushalte moet blijven

De Lijn wil buslijn 22 inkorten tot aan het crematorium. Het deel van de buslijn langs de Bist via Bloemenveld tot aan het UZA zou verdwijnen. Dit wil zeggen dat de haltes aan de Hulststraat, de Klaproosstraat en het Dr. Donnyplein zullen verdwijnen. De andere haltes zullen vanaf dan enkel door de zeer drukke buslijn 33 bediend worden. Met het schrappen van de haltes verdwijnt het openbaar vervoer in deze buurt en dat raakt veel mensen. Heel wat Wilrijkenaars gebruiken de haltes om naar school te gaan, of naar het werk en voor veel ouderen is de bus de enige manier om in het centrum te geraken. De senioren van de serviceflats en het woonzorgcentrum Bloemenveld verliezen in één klap hun bewegingsvrijheid.

Waarom deze buurtvergadering?

Onze bushaltes zijn niet de enige die verdwijnen. Meer dan één op vijf bushaltes worden geschrapt vanaf volgend jaar. Maar overal waar bushaltes verdwijnen, komen mensen in actie en dat loont. Het nieuwe tramplan van de stad verdween pas nog in de ijskast, nadat bewoners en actiegroepen op straat kwamen. Ook met het nieuwe busplan is dit mogelijk: onze bushaltes moeten blijven! Op de buurtvergadering kan je de huidige en nieuwe trajecten van bus 22 en 33 bekijken, maar ook voorstellen zien rond hoe het beter kan met het openbaar vervoer in Wilrijk en Antwerpen en je mening en ideeën geven.

WANNEER
5 september 2021 om 14u00 - 16u00