Actie vrijlating Ahed Tamimi

"Op 19 december werd de zestienjarige Palestijnse Ahed Tamimi gearresteerd in Israël. Ze sloeg een soldaat in zijn gezicht nadat hij op hun grond kwam. Enkele dagen ervoor werd Ahed's vijftienjarige neef in vol gezicht getroffen door een rubberkogel tijdens protesten in haar dorp. Ahed is pas zestien, maar voor veel Palestijnen is ze uitgegroeid tot een een symbool van verzet tegen de Israëlische bezetting.

In Israël zitten meer dan 6.000 Palestijnen in de gevangenis omwille van politieke redenen. Meer dan 300 van hen zijn minderjarige Palestijnse kinderen. Uit solidariteit met Ahed en de andere Palestijnse kinderen die opgesloten zijn, nodigen we iedereen uit op zaterdag 3 februari om langs te komen op het Mechelseplein in Antwerpen tussen 14u en 17u om een solidariteitsboodschap te schrijven voor Ahed. We zullen deze brieven opsturen naar de gevangenis en haar familie. Lees hier meer over Ahed en haar familie, en ook het opiniestuk van Annelies."

Meer info vind je op de website van Intal.

Hier lees je de reactie van de PVDA.

WANNEER
3 februari 2018 om 14u00 - 17u00
WAAR
Mechelseplein
Antwerpen 2000
Google map en route

Kom je?

Door dit formulier te verzenden verklaar je je akkoord dat de PVDA de door jou verstrekte gegevens bijhoudt om je naargelang je interesses op de hoogte te houden van standpunten en activiteiten van de PVDA. Je kunt die gegevens opvragen, laten verbeteren en laten verwijderen. Dat kan per e-mail naar pvda@pvda.be, of per brief naar PVDA, M. Lemonnierlaan 171, 1000 Brussel. Als je vindt dat we je persoonsgegevens op een onrechtmatige manier verwerkt hebben, kun je een klacht indienen bij de Privacycommissie. Meer over het privacybeleid van de PVDA: www.pvda.be/privacy.

Schrijf als eerste een commentaar

Gelieve je mail te bekijken voor een link om je account te activeren.