10 jaar ademloos, 24ste Horta info avond

Het zijn hectische tijden voor ons allemaal. Ringland, stRaten-generaal en Ademloos hebben er in week 8 liefst 50 vergaderuren opzitten. We delen op de 24ste Horta de belangrijkste zaken met jou.

PROGRAMMA

1. Voorstelling van Zone West: De werkzaamheden beginnen het eerst in Zwijndrecht-Burcht en Linkeroever. Zone West is dus het meest ‘toonbaar’. Presentatie door Luc Wallays, partner van ontwerpteam Omgeving. Hij duidt ook de overblijvende knelpunten aan.
  2. Werkbanken en toekomstverbond: Manu Claeys licht de werkbanken toe die centraal staan in de uitvoering van het toekomstverbond. Ze zijn inmiddels allemaal opgestart.
  3. Noordkasteel en Oosterweel-Light: Peter Vermeulen vertelt over de vereenvoudiging van de bestaande plannen door Ringland en experts. Ze ontwierpen een lichtere infrastructuur met behoud van de silo(s) en slimmere tunnels vanaf het Noordkasteel. Dit co-creatieproces wordt nu afgerond. Peter adresseert ook andere ontwerpkwesties.
  4. De Ademloze radicale dieselban: Wim van Hees overziet tien jaar Ademloos. En actie 1 van jaar 11.
    Ademloos vroeg VITO om de effecten te berekenen van een radicale ontdieseling van het Belgische personenwagenpark. Deze cijfers tonen tot 65% minder uitstoot van bepaalde vervuilende stoffen. Stijn Janssens (Vito) bespreekt de VITO resultaten. Wim vertaalt naar actie.
  5. Een verjaardagsglas: Ademloos bestaat tien jaar. Wij hebben samen een bewogen weg afgelegd. Samen drinken we er één op elkaars gezondheid!

Zoals altijd gratis inkom, open bar en tijd voor vragen en één op één gesprekken na afloop.

WANNEER
7 maart 2018 om 20u00 - 23u00
WAAR
Zaal Horta
Hopland 2
Antwerpen 2000
Google map en route

Kom je?

Als je aanklikt ‘je mag mij mailen’ ‘je mag mij sms’en’ worden je gegevens opgenomen in de gegevensbank van de PVDA om je, volgens jouw interesses, op de hoogte te houden van publicaties en activiteiten van de PVDA. Je hebt het recht om deze gegevens op te vragen en te verbeteren. Richt je vraag naar PVDA, Lemonnierlaan 171, 1000 Brussel of pvda@pvda.be.

Schrijf als eerste een commentaar

Gelieve je mail te bekijken voor een link om je account te activeren.