PVDA houdt bevraging onder de medewerkers van de stadsdiensten

In Antwerpen gebruikt de PVDA de zomerperiode voor een dialoog met het personeel van de Stad Antwerpen en lanceert daarom een bevraging. "De medewerkers van de Stad Antwerpen zijn superexperts als het gaat over dienstverlening aan de bevolking. Wij vinden hun mening zeer belangrijk", zegt Mie Branders, Antwerps gemeenteraadslid voor de PVDA. We nodigen alle medewerkers van de stadsdiensten uit om onze bevraging in te vullen. Dat kan hier online.

"De afgelopen jaren hebben we met de PVDA-gemeenteraadsleden thema's op de raad gebracht vanuit het belang van de burger én ook vanuit de visie van het stadspersoneel. Wij leggen ons oor te luisteren bij de medewerkers van de kinderopvang, het zorgbedrijf, de groendienst, de huisvuilophaling, het stedelijk onderwijs, buurttoezicht, de culturele centra, de bib, enz. In heel wat dossiers bleek hun mening zeer verrijkend voor ons werk in de gemeenteraad. Daarom nemen we dit initiatief om hen nog beter te leren kennen", zegt Mie Branders.

"In tijden van besparingen, afbouw van personeel en verhoogde flexibiliteit, willen we meer te weten komen over hun welzijn en hun visie op de dienstverlening. Verder willen we onze visie op openbare diensten ook toetsen aan hun ervaringen. Ik ben benieuwd of ze zich kunnen vinden in een aantal voorstellen van de PVDA die de openbare diensten moeten versterken", aldus Mie Branders.

"We gaan ervan uit dat de resultaten van deze bevraging ons veel zal opleveren. We duwen mee aan een beweging van onderuit voor een vernieuwd en duurzaam Antwerpen-op-mensenmaat. De bijdrage van het stadspersoneel is hierbij van groot belang", besluit Mie Branders.

Mie Branders