Infomoment OPEN Premetrostation DRINK NU!

Voortaan rijden tram 8 én tram 10 door de premetrokoker ‘de Reuzenpijp’. Tram 10 stopt niet meer aan de bovengrondse halte Drink op de Turnhoutsebaan.

Hiermee verliest deze buurt een belangrijke halte. De halte ligt in het centrum van Borgerhout, dicht bij het districtshuis en het Ecohuis en was dus de meest gebruikte halte in de buurt. Wil je tram 10 nemen? Dit kan enkel nog via metrostation Zegel (vanuit Drink 750m stappen) of Astrid (1100m stappen). Dat is niet evident, zeker niet voor mensen die slecht te been zijn, voor voetgangers met kinderwagens, voor senioren, enz.

Nochtans bevindt zich onder de Turnhoutsebaan het premetrostation Drink. Naast Foorplein en Carnot is dit één van de stations die op het traject van de Reuzenpijp liggen en onafgewerkt zijn. Wij vragen dat de stad haar schouders zet onder een snelle opening van de ondergrondse halte Drink, in het belang van Borgerhout en de hele stad. De ruwbouw is er, nu nog de afwerking!

Een gesprek met Herman Welter (journalist openbaar vervoer), Joost Sierens (voorzitter Boho 2140), Zohra Othman (districtsschepen PVDA) en Jos D’Haese (PVDA)

WANNEER
30 september 2017 om 16u00 - 18u00
WAAR
ECOHuis
Turnhoutsebaan 139
Borgerhout 2140
Google map en route
2 deelnemers

Kom je?

Gelieve je mail te bekijken voor een link om je account te activeren.
  • neemt deel 2017-09-26 14:33:30 +0200
  • neemt deel 2017-09-23 16:35:59 +0200

Klaar om de bevraging voor jouw stad in te vullen?