Burning Out

"Gedurende twee jaar heeft de Belgische regisseur Jérôme le Maire de leden van de chirurgische eenheid in één van de grootste ziekenhuizen van Parijs gevolgd. Dit ultraperformante operatiekwartier werkt in een strakke flux: 14 zalen op een rij die als doel hebben elk 8 tot 10 interventies per dag te kunnen uitvoeren. De organisatie van het werk is ziekteverwekkend geworden. Het medische en paramedische personeel zwicht. Chronische stress, burn-out en psychosociale risico's verzieken het ziekenhuis. Zich bewust van het probleem, heeft het management een audit van de organisatie van het werk aangevraagd om te trachten een oplossing te vinden.

Onze samenleving heeft een groot probleem: mensen worden ziek tijdens het werken. Burning Out brengt een verhaal over dat lijden op het werk in de specifieke situatie van een ziekenhuis. Het operatiekwartier is als een microsamenleving en daardoor een magnifieke metafoor voor onze hedendaagse maatschappij. Dat maakt de verhalen herkenbaar voor velen.

De film krijgt een inleiding en een nagesprek door Sam Proesmans, assistent interne geneeskunde en lid van de Vrijdaggroep. Als ervaringsdeskundige trok hij onlangs aan de alarmbel in een veelgelezen en veelbesproken opiniestuk."

Bron en meer info: http://www.deroma.be/tabid/177/cid/92/tmid/549/2018.aspx#!eventid=1750

WANNEER
10 februari 2018 om 20u00 - 22u00
WAAR
De Roma
Turnhoutsebaan 286
Borgerhout 2140
Google map en route

Kom je?

Als je aanklikt ‘je mag mij mailen’ ‘je mag mij sms’en’ worden je gegevens opgenomen in de gegevensbank van de PVDA om je, volgens jouw interesses, op de hoogte te houden van publicaties en activiteiten van de PVDA. Je hebt het recht om deze gegevens op te vragen en te verbeteren. Richt je vraag naar PVDA, Lemonnierlaan 171, 1000 Brussel of pvda@pvda.be.

Schrijf als eerste een commentaar

Gelieve je mail te bekijken voor een link om je account te activeren.

Klaar voor echte verandering?